ثبت و اعلام خسارت
بیمه درمان

نحوه استفاده از خسارت
الکترونیک

دریافت معرفی نامه

بیمه

ثبت و اعلام
خسارت بیمه درمان

بیمه

نحوه استفاده از
خسارت الکترونیک

بیمه

نحوه دریافت
معرفی نامه

نحوه پی گیری خسارت درمان چگونه است؟

پیشنهاد اول ما این است که برای استفاده از درمان تکمیلی خود، از معرفی نامه استفاده نمایید تا اینکه هم مراحل کار برایتان راحت تر باشد و هم اینکه مجبور نباشید در هنگام مراجعه به مراکز درمانی وجهی را پرداخت نمایید. اما اگر به هر دلیلی امکان استفاده از معرفی نامه برای شما وجود نداشت، باید به مراکز درمانی مراجعه نموده و هزینه های مربوط به درمان را خودتان بپردازید. سپس برای باز پس گرفتن این مبلغ از درمانت که به آن اصطلاحا خسارت درمان گفته می شود، به نکات زیر توجه نمایید.

دریافت معرفی نامه
بیمه

بعد از وقوع خسارت درمان، اولین اقدامات لازم برای دریافت هزینه های درمان چیست؟ 

توجه داشته باشید از زمانی که شما هزینه های درمانتان را پرداخت می کنید، فقط 120 روز فرصت دارید که برای دریافت آن هزینه به درمانت مراجعه نمایید. بعد از آنکه هزینه های درمانتان را خودتان پرداخت کردید، باید  اصل اسناد و مدارک مربوطه را به همراه فرم ارسال مدارک درمانی، به درمانت تحویل دهید. به طور کلی دو راه برای تحویل مدارک مربوط به خسارت وجود دارد. بهترین راه این است که شما از پرتال درمانت استفاده کنید. اما اگر میخواهید زمان بیشتری از روز را به این کار اختصاص دهید، می توانید مراجعه حضوری نیز داشته باشید. 

بیشتر بدانید
بیمه

چگونه خسارت درمان را پی گیری کنم؟

بسیاری از افراد بعد از ثبت اطلاعاتشان، تمایل دارند خسارت خود را پی گیری نمایند و بدانند که در چه مرحله ای است. لازم به ذکر است برای پی گیری این مورد هیچ نیازی به مراجعه حضوری نیست. ما برای راحتی هر چه بیشتر شما امکانات آنلاین را فراهم کردیم. شما از دو طریق به صورت آنلاین می توانید خسارت خود را پی گیری نمایید.

بیشتر بدانید
بیمه

چه مدت زمانی طول می کشد تا اینکه خسارت پرداخت شود؟

با توجه به حجم بالای درخواست هایی که وجود دارد نمیتوان زمان دقیقی را برای این موضوع مطرح کرد به همین دلیل پیشنهاد ما به شما استفاده از معرفی نامه است تا اینکه کمتر وارد این روند شوید. اما زمانی تقریبی پرداخت خسارت به شرح زیر است:

برای پرونده های پاراکلینیکی: حدود 15 روز کاری
برای پرونده های بیمارستانی: حدود 30 روز کاری

بیمه

در صورت ناقص بودن مدارک چه اقداماتی از طرف درمانت انجام می شود؟

برخی مدارک درمان ممکن است به دلیل نقائص موجود در پرونده، برگشت داده شوند. بیمه شده پس از اطلاع از نقص مدارک و تکمیل آنها می باید مجددا مدارک را به درمانِت یا شعبه مربوطه ارسال نماید. برای کاهش این گونه موارد در فرم ارسال مدارک درمانی، تمامی موارد لازم جهت پرداخت انواع خسارت درمانی ذکر گردیده است. خواهشمند است قبل از ارسال مدارک و امضای فرم، حتماً مفاد ذیل فرم با دقت خوانده و عمل شود تا مدارک کامل و بدون نقص به دست واحد خسارت درمانِت برسد.

لیست مدارک مورد نیاز
بیمه