ارزان ترین بیمه تکمیلی

تقریبا همه شما با بیمه های درمانی و پوشش های شرکت های بیمه آشنایی دارید. اما شاید تا کنون در مورد این موضوع که بیمه های درمان تکمیلی مانند بیمه های درمان پایه محدودیت ندارند، اطلاع نداشته باشید. بیمه های درمان تکمیلی با هزینه های متفاوت و پوشش های درمانی مختلف توسط شرکت های بیمه ارائه می شود، اما اگر از پرداخت هزینه های حق بیمه عاجزید و به دنبال ارزان ترین بیمه تکمیلی می گردید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

بیمه های درمان تکمیلی به دلیل تنوعی که در نوع و میزان خدمات درمانی دارند، لازم است که در ابتدا در مورد نوع بیمه مورد نظر خود تحقیق کنید و با اطمینان خرید خود را انجام دهید؛ زیرا برخی از بیمه های تکمیلی مانند بیمه تکمیلی گروهی برای مشاغل دولتی و کسانی که در ارگان ها، شرکت ها، کارگاه ها و … مشغول به کار هستند، در صورتی که تعداد آن ها بیش از حد مجاز 50 نفر باشد، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی گروهی در می آیند و خود شرکت و سازمان مربوطه، مبلغ حق بیمه را به شرکت بیمه پرداخت می کند.

هزینه بیمه تکمیلی

ارزان ترین بیمه تکمیلی

نکاتی در مورد خرید بیمه تکمیلی

همانطور که ذکر شد، برای خرید بیمه تکمیلی باید شرایط مختلفی را مانند میزان بودجه و هزینه خود، نوع بیمه، شرکت بیمه ای که قصد خرید دارید، نوع شغل ( آزاد یا دولتی) و …. توجه کنید.

  • برای گروه های کمتر از 1000 نفر، حداکثر سن برای بیمه شدگان، 60 سال است و اگر فردی بالای 60 سال سن داشت، می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، از خدمات درمانی بیمه تکمیلی استفاده کند.
  • اما در صورتی که سن فرد کمتر از 60 سال باشد، می تواند تا پایان مدت قرارداد بیمه، از پوشش های درمانی استفاده کند.
  • اگر فرد بیمه شده در طول مدت بیمه، فوت کند؛ پوشش بیمه ای سایر اعضای خانواده فرد متوفی می توانند به شرط پرداخت حق بیمه از پوشش های درمانی استفاده کنند.

علت تفاوت قیمت بیمه تکمیلی

بیمه های درمان تکمیلی، قیمت ها متفاوتی دارند و برای بسیاری از افراد که اطلاعات کافی در مورد شرکت های بیمه ندارند، ممکن است این سوال پیش بیاید که علت تفاوت قیمت بیمه های درمان تکمیلی در شرکت های مختلف بیمه چیست و برای خرید ارزان ترین بیمه تکمیلی باید به چه مسائلی توجه کنیم.

عوامل متعددی در تعیین میزان قیمت طرح ها و نوع بیمه های درمانی تاثیر گذار است که اگر قصد خرید یک بیمه با هزینه مناسب را دارید باید به موارد مختلفی توجه کنید، مهم ترین نکته که در گران یا ارزان تر شدن بیمه درمان تکمیلی تاثیر دارد، میزان پوشش و سقف تعهدات شرکت بیمه مورد نظر است.

زیرا به طور معمول هنگامی شما حق بیمه های بیشتری را پرداخت می کنید باید در مقابل از خدمات گسترده تر و پوشش های بیشتری برخوردار شوید. شما می توانید یک بیمه درمانی را با مبلغ حق بیمه مناسب خریداری کنید و میزان پوشش و خدمات درمانی را متناسب با هزینه و بودجه خود تعیین کنید.

علت تفاوت هزینه های بیمه درمان

نکات خرید بیمه تکمیلی

طرح های مختلف شرکت بیمه

دومین نکته که در میزان قیمت بیمه درمانی تاثیر گذار است، طرح های مختلف شرکت بیمه می باشد که به سه نوع انفرادی، گروهی و خانوادگی ارائه می شوند. برخی از شرکت ها فقط یک یا دو نوع از طرح های مختلف بیمه را عرضه می کنند به عنوان مثال بیمه تکمیلی انفرادی به دلیل خدمات و پوشش های درمانی بالایی که دارد، ریسک بزرگی برای شرکت بیمه به شمار می رود و به همین علت بعضی از شرکت ها این نوع از بیمه را ارائه نمی دهند.

اما در مقابل برخی از شرکت ها برای ورود به عرصه رقابت و جلب رضایت مشتریان، طرح های متفاوت تری را ارائه می دهند. برخی از این طرح ها عبارت اند از: طرح جامع، طرح اقتصادی، طرح منتخب، طرح ویژه و …. که هرکدام از این موارد متناسب با خدماتی که ارائه می دهند، پوشش ها و حق بیمه های متفاوتی دارند.

در واقع این طرح ها و پوشش های مختلف شرکت بیمه بر اساس نیاز و خواسته های متقاضیان تعریف می شود که لازم است برای داشتن بهترین انتخاب در بیمه درمان تکمیلی، به این تفاوت ها و طرح ها توجه کنید و با توجه به بودجه و توانایی مالی خود، شرکت بیمه درمان تکمیلی را انتخاب کنید.

سوالات متداول ارزان ترین بیمه تکمیلی

آیا هرچه بیمه درمان تکمیلی ارزان تر باشد، بیمه بهتری به شمار می رود؟ خیر ارزان بودن بیمه درمان تکمیلی، همیشه به معنای بهتر بودن آن نیست زیرا ممکن است شما یک بیمه درمانی ارزان خریداری کنید ولی هزینه های عمل جراحی را فقط تا حدود 10 درصد کاهش دهد اما شما با پرداخت حق بیمه های بیشتر، از سقف تعهدات بیشتری برخوردار می شوید و هزینه های جراحی را به 40 تا 50 درصد نیز می رسانید.

فرانشیز چیست و چه تاثیری در هزینه بیمه درمان دارد؟ فرانشیز عبارت است از درصدی از هزینه های خساراتی که بیمه شدگان باید خودشان آن ها را پرداخت کنند و بر عهده شرکت بیمه نمی باشد. هرچه میزان حق بیمه ای که به شرکت بیمه پرداخت می کنید بیشتر باشد از پوشش های بیشتری می توانید استفاده کنید و میزان فرانشیز کمتر می شود. هرچه درصد فرانشیز کمتر باشد، میزان پرداختی های شما در مراجعه به مراکز درمانی و … به همان نسبت نیز کمتر می شود.

بهترین نوع بیمه تکمیلی برای مشاغل آزاد چیست؟ بهترین بیمه درمان تکمیلی برای مشاغل دولتی بیمه های گروهی می باشد اما کسانی که در مشاغل آزاد، اشتغال دارند باید بیمه های تکمیلی انفرادی را خریداری کنند؛ زیرا می توانند متناسب با بودجه و هزینه خود از خدمات و پوشش های شرکت بیمه استفاده کنند.

انواع طرح بیمه

طرح های مختلف شرکت بیمه

جمع بندی

شرکت های بیمه درمانی، متناسب با پوشش ها، سقف تعهدات و طرح های مختلفی که ارائه می دهند، حق بیمه های متفاوتی را دریافت می کنند که اگر توانایی پرداخت هزینه های سنگین حق بیمه را ندارید باید در مورد شرکت بیمه تکمیلی مورد نظر خود تحقیق کنید.