اهمیت دندان و دندانپزشکی

شاید تا کنون تبلیغ های زیادی را دیده باشید که در آن به اهمیت دندان در زیبایی و ظاهر صورت پی برده باشید. ممکن است شما یک ابروی خود را از دست بدهید و یا یک زخم کوچک در صورت شما ایجاد شود و همچنین به یکی از دندان هایتان نیز بر اثر تصادف یا حوادث مختلف آسیب برسد، به همین علت متوجه می شوید که تاثیر نبود یا وجود یک دندان خراب و آسیب دیده در زیبایی و ظاهر چهره تان تاثیر بیشتری خواهد داشت.

ممکن است شما یک پوسیدگی ساده دندان را نادیده بگیرید و به مرور زمان وضعیت دندان شما بدتر شود و مجبور به انجام عمل های عصب کشی و … پیدا کنید. بسیاری از مردم به دلیل هزینه های گران قیمت و سنگین دندانپزشکی، اقدام به وقت گرفتن و مراجعه به مراکز درمانی نمی کنند.

در این مقاله ما به توضیح بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی می پردازیم که شما می توانید بعد از مطالعه مقالات بیمه درمان تکمیلی در سایت درمانت، بهترین شرکت بیمه درمان تکمیلی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اهمت بیمه تکمیلی دندانپزشکی

اهمیت دندان و دندانپزشکی

بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی

از آنجایی که خدمات مربوط به دندانپزشکی از پر هزینه ترین خدمات پزشکی و درمانی بوده، به همین علت می توانید به راحتی به اهمیت بیمه های تکمیلی در زمینه کاهش هزینه های دندانپزشکی پی ببرید. بسیاری از افراد هدفشان از خرید بیمه درمان تکمیلی، کاهش هزینه های دندان پزشکیشان می باشد.

بهتر است برای خرید بیمه درمان تکمیلی به شرکت هایی مراجعه کنید که بیمه درمان را به صورت انفرادی به عموم مردم ارائه می دهند. همچنین نکته مهم دیگر در انتخاب شرکت بیمه درمان تکمیلی، میزان پوشش های دندانپزشکی در شرکت های مختلف است که با یک مقایسه ساده می توانید به سادگی، متناسب با شرایط و میزان حق بیمه ای که قصد پرداخت دارید، بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی را انتخاب کنید.

سوالات متداول بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی

بیمه درمان تکمیلی هزینه های عمل و ویزیت دندان پزشکی را به صفر می رساند؟ بیمه درمان تکمیلی گزینه مناسبی برای کاهش هزینه های دندانپزشکی است اما به این معنا نیست که تمام هزینه های عمل های جراحی دندانپزشکی به صفر برسد و شرکت تمامی هزینه ها را پرداخت کند.

پوشش بیمه دندانپزشکی در شرکت های مختلف، یکسان است؟ شرکت های بیمه تکمیلی متناسب با سقف تعهداتی که دارند میزان حق بیمه های متفاوتی را دریافت می کنند، ممکن است شما با پرداخت حق بیمه بیشتر بتوانید هزینه ها را کاهش دهید و در برخی از مواقع ممکن است مبلغی را نیز پرداخت نکنید، اما امکان دارد که عمل و درمان مورد نیاز شما در سقف تعهدات شرکت بیمه نباشد.

بیمه تکمیلی گروهی برای خدمات دندانپزشکی بهتر است یا بیمه انفرادی؟ بیمه درمان تکمیلی گروهی به صورت قراردادی بین سازمان متقاضی بیمه و شرکت بیمه منعقد می شود. شرایط و پوشش های شرکت بیمه با توافق و مشورت دو طرف تعیین می شود اما تعهدات و پوشش های بیمه تکمیلی انفرادی معمولا ثابت است و شرکت های کمتری بیمه درمان تکمیلی را به صورت انفرادی ارائه می دهند.

اهمیت بیمه درمان تکمیلی در زمینه خدمات دندانپزشکی چیست؟ شما می توانید به صورت آزاد از تمامی خدمات دندانپزشکی مانند جراحی لثه، دندان، عصب کشی و … استفاده کنید و هزینه ها را به طور کامل نیز پرداخت کنید یا این که با عضو شدن و خرید بیمه درمان تکمیلی، این امکان به شما داده می شود که تمامی این خدمات را با نصف هزینه یا حداقل هزینه انجام دهید.

بیمه های درمان پایه برای کاهش هزینه های دندانپزشک گزینه مناسبی هستند؟ بیمه های درمان پایه مانند نیروهای مسلح، بیمه سلامت، خدمات درمانی و … شرط اصلی خرید بیمه های درمان تکمیلی هستند، این بیمه ها به تنهایی در کاهش هزینه های سنگین دندانپزشکی نقش خاصی نداشته و تنها درصد کمی از آن را پرداخت می کند. بیمه های درمان تکمیلی همانطور که از نامشان پیداست تکمیل کننده بیمه های پایه هستند که بیش از نیمی از هزینه ها توسط شرکت بیمه پرداخت می شود.

بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی

بهترین بیمه درمان تکمیلی

تعهدات بیمه درمان تکمیلی دندانپزشکی

کلیه تعهدات دندانپزشکی مانند سازمان تامین اجتماعی، توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین می شود. خدماتی که کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی با داشتن بیمه تکمیلی ارائه می دهند عبارت اند از:

  • ویزیت ( معاینه، تشخیص بیماری، تجویز دارو، انجام آزمایشات مختلف)
  • رادیولوژی
  • رادیوگرافی
  • کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان عقل، کشیدن دندان خلفی
  • جراحی دندان
  • جرمگیری بالای لثه و جرمگیری زیر لثه
  • ترمیم دندان

بیمه تکمیلی می تواند تا حد زیادی از هزینه های دندان پزشکی را تامین کند، اما برخی از خدمات پزشکی مانند عمل های زیبایی فک و دندان، ایمپلنت و … را ارائه نمی دهند.

خدمات بیمه دندانپزشکی چگونه است

برای استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی دندانپزشکی شما می توانید یکی از دو راه زیر را انتخاب کنید:

شما در ابتدای خرید بیمه دندانپزشکی و بستن قرارداد با شرکت بیمه، در مورد تمامی خدمات دندانپزشکی که شرکت بیمه پوشش می دهد و میزان حق بیمه و یا پرداخت درصدی از هزینه ها تحت عنوان فرانشیز، با شرکت بیمه به توافق رسیده و می توانید از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنید.

شما می توانید به مراکز درمانی که با شرکت بیمه تکمیلی قرار دارند، مراجعه کنید و از خدمات آن با حداقل هزینه، استفاده کنید. اما ممکن است شما به مطبی که تمایل دارید، مراجعه کنید و بعد از انجام خدمات دندانپزشکی لازم، هزینه آن را پرداخت کرده و سپس این هزینه پرداخت شده را با در دست داشتن تایید پزشک معتمد بیمه از شرکت بیمه تکمیلی دریافت کنید.

پوشش بیمه تکمیلی دندانپزشکی

خدمات بیمه دندانپزشکی

جمع بندی

بیمه درمان تکمیلی به تنهایی گزینه بسیار مناسبی برای هزینه های ناشی از تصادف، بیمارستان، عمل های جراحی و … می باشد، اما یکی از مهم ترین مزایای استفاده از بیمه درمان تکمیلی، کاهش هزینه های خدمات دندانپزشکی است که در سال های اخیر؛ به دلیل مصرف غذاهای ناسالم، استعمال دخانیات و … افراد بیشتر به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند و همین موضوع اهمیت دارا بودن بیمه درمان تکمیلی را نشان می دهد.