اهمیت بیمه درمانی

در زندگی همه افراد دیر یا زود، حوادثی رخ می دهد که ممکن است فرد آمادگی حل و فصل کردن آن ها را نداشته باشد و مشکلاتی نظیر اخراج شدن از شغل، بیماری های سخت اعضای خانواده، بازنشستگی و … برایش اتفاق افتاده باشد و نتواند از پس هزینه های درمان و بیمارستان ناشی از تصادف یا حوادث دیگر بر بیاید.

با توجه به مشکلات مالی و هزینه های گران درمان و خرید قرص و دارو برای مداوای سریع تر بیماران، شرکت های بیمه با ارائه خدماتی به مردم، سنگینی این هزینه ها را به صورت چشمگیری کاهش داده و زندگی را برای مردم آسان تر کرده است.

در حال حاضر چندین کشور بزرگ و توسعه یافته دنیا از انواع بیمه درمانی برای پوشش دهی هزینه های بیمارستان استفاده می کنند تا افراد بتوانند برای درمان بیماری های سخت اقدام کنند و نگرانی بابت هزینه درمان آن نداشته باشند.

اما برای این که از انتخاب بیمه ای خریداری کرده اید راضی باشید، باید بهترین بیمه درمانی را بشناسید تا با خیال راحت به صورت ماهانه یا سالانه حق بیمه را پرداخت نمایید و از بیمه درمانی خود استفاده کنید.

بیمه درمانی

اهمیت بیمه درمانی

بهترین بیمه درمانی

برای شناخت یک بیمه درمانی مطمئن و خوب باید تحقیق کافی انجام دهید و تمامی نکات مثبت و منفی استفاده از بیمه را بدانید تا در اواسط کار برای خرید یک بیمه درمانی دیگر اقدام نکنید یا از ادامه پرداخت حق بیمه سر باز نزنید.

مهم ترین نکاتی که باید در مورد بهترین بیمه درمانی بدانید به شرح زیر است:

  • بیمه درمانی که انتخاب می کنید باید دارای یک شرکت معتبر، بزرگ و شناخته شده باشد.
  • موارد زیادی را تحت پوشش خود قرار دهد، زیرا برخ از بیماری ها مانند سرطان و … فقط در صورتی بیمه هزینه های درمان آن را پرداخت می کنند که در ابتدای کار، در متن قرارداد قید شده باشد.
  • بعضی از شرکت های بیمه هزینه زیادی را جهت حق بیمه دریافت می کنند که ممکن است شما بتوانید همان پوشش خای درمانی را در یک شرکت بیمه دیگر با هزینه ای کمتر پیدا کنید.
  • بیمه درمانی انتخاب کنید که بیمارستان ها و مراک درمانی زیادی را پوشش دهد، هزینه دندان پزشکی، کارهای مربوط به بینایی سنجی، شنوایی سنجی و … را نیز تحت پوشش خود داشته باشد.

بهترین بیمه درمانی گروهی

برای خرید بیمه های درمانی گروهی، شرایط خرید آن ها، میزان هزینه ای که تحت عنوان حق بیمه باید پرداخت کنید، میزان پوشش دهی شرکت بیمه، تعداد افرادی که بیمه می شوند، تعهدات شرکت بیمه و … کاملا با نحوه خرید بیمه انفرادی فرق دارد.

برای انتخاب بهترین بیمه درمانی گروهی، بیمه گذاران باید طرح های بیمه ای را با بهترین نرخ و شرایط شرکت های بیمه کننده، جست و جو کنند و با تحقیق و اطلاعات کافی در مورد بیمه گروهی، برای خرید آن اقدام کنند.

البته قابل ذکر است که طرح بیمه ارائه شده به یک گروه پنجاه نفره با یک گروه هزار نفری بسیار متفاوت است و هرکدام شرایط و پوشش دهی های مختلفی دارند.

بیمه درمانی انفرادی

بیمه درمانی گروهی

انتخاب بهترین بیمه درمانی از جهت مراکز درمانی

همانطور که پیشتر گفتیم، انتخاب بیمه درمانی از جهت نزدیک بودن و در دسترس بودن مراکز درمانی به بیمه گذار، نکته ای بسیار مهم است که معمولا یک معیار اصلی برای انتخاب بیمه درمانی به شمار می رود.

البته قابل ذکر است که در بین کلیه مراکز درمانی شامل بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، کلینیک های درمانی و … مراکزی هستند که شما می توانید به صورت آنلاین از خدمات بیمه نامه آن ها استفاده کنید که این موضوع می تواند در انتخاب بیمه درمان تکمیلی شما تاثیر داشته باشد.

شما می توانید در زمان خرید آنلاین بیمه درمان تکمیلی، از خدمات آن ها و مراکز درمانی که ارائه می دهند، اطلاع پیدا کنید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

در صورتی که شما به یکی از مراکز خدمات درمانی مراجعه کنید که جزء قرارداد بیمه نامه تکمیلیتان نباشد، باید خودتان هزینه های درمان را به صورت کامل بپردازید و سپس با ارائه مدارک و پرونده های پزشکی به شرکت بیمه درمانی خود مراجعه کنید تا هزینه های درمانتان را دریافت کنید.

سوالات متداول بهترین بیمه درمانی

آیا امکان دارد یک فرد هیچ گاه از بیمه درمانی خود استفاده نکند؟ بعضی اوقات این اتفاق می افتد که افراد از بیمه درمانی خود استفاده نمی کنند تا برای بیماری های سخت و طاقت فرسا، آن را ذخیره کنند و در شرایط ناگوار تر با مشکل درمان و ناتوانی در پرداخت هزینه مواجه نشوند.

اما امکان ندارد که فرد تا پایان عمر، هیچ استفاده ای از بیمه درمانی خود نکند و بی استفاده بماند. زیرا معالجه های کوچک دندان پزشکی، چشم پزشکی و شنوایی سنجی نیز خود هزینه هایی دارد که فرد می تواند با استفاده از بیمه درمانی آن ها را بسیار کاهش دهد.

قرارداد بیمه درمانی بین چه کسانی نوشته می شود؟ معمولا افراد برای خرید بیمه درمانی، بعد از انتخاب شرکت بیمه مورد نظر و مراجعه به آن، بیمه کننده ( شخصی که از سوی شرکت برای بستن قرارداد انتخاب شده است) و با بیمه گر ( شخصی که میخواهد بیمه شود) قراردادی را نوشته و بعد از افزودن مواردی که فرد می خواهد به موارد پوشش دهی شرکت بیمه اضافه شود، قرارداد توسط هر دو فرد یا شرکت و کمپانی و … امضا می شود.

میزان پرداخت حق بیمه بعد از خرید بیمه درمانی مورد نظر، چقدر می باشد؟ حق بیمه هر شرکت بیمه درمانی با میزان مواردی که تحت پوشش شرکت قرار دارد، متفاوت می باشد و شما نمی توانید یک مبلغ ثابتی را برای تمامی شرکت ها پیدا کنید. اما ممکن است یک قیمت پایه برای بیمه کردن موارد درمانی مشابه و مشترک شرکت ها وجود داشته باشد و شرکت ها حق بیمه موارد اضافی پوشش دهی را نیز در متن قرارداد ذکر کنند.

بهترین بیمه درمانی

بیمه درمان تکمیلی

جمع بندی

اگر قصد خریداری بیمه درمانی را دارید، باید در ابتدای کار شرکت بیمه و خدمات و پوشش دهی آن را به خوبی بشناسید تا در اواسط کار با یک بیمه درمانی بهتر و با پوشش دهی بالاتر مواجه نشوید.

شما می توانید برای خریداری بیمه درمان تکمیلی و آشنایی با انواع بیمه تکمیلی و بهترین بیمه های درمانی به سایت درمانت مراجعه کنید.