بیمه درمان تکمیلی

تقریبا برای همه ما پیش آمده است که در یک موقعیتی قرار بگیریم که خودمان یا اطرافیانمان در حوادث طبیعی یا تصادف های انسانی، مشکلات جسمانی پیدا کرده و برای درمان خود تا چند وقت باید به پزشک و متخصص مراجعه کنند.

یا در بیمارستان ها بستری شوند که در این صورت باید هزینه های گزافی جهت خدمات بیمارستان پرداخت کنند. تصور کنید که یک خانواده از نظر مالی مشکلات بسیار زیادی دارد، پدر یا سرپرست خانواده بازشنست شده یا به دلیل مشکلات جسمانی و بیماری، نمی تواند کار کند، در چنین وضعیتی اگر یکی از اعضای خانواده بیمار شود، پدر یا مادر خانواده از پس هزینه های درمان او بر نمی آیند.

یا برخی عوامل طبیعی مانند سیل که این سال ها اکثر شهرها را درگیر خود کرده است، زلزله و دیگر عواملی که موجب آسیب دیدن خانواده ها می شود.

البته قابل ذکر است که هزینه خانه های تخریب شده به وسیله عوامل طبیعی، یا مشکلاتی که بر اثر سیل و زلزله رخ داده است، اگر تحت پوشش بیمه ای که در آن ثبت نام کرده اید، باشد بخشی از هزینه ها را پرداخت می کند.

اما اگر در ابتدای ثبت نام بیمه، در قرارداد این مورد را ذکر نکرده باشید، بیمه آن را جز پوشش هزینه های خود نمی داند و هیچ مبلغی پرداخت نمی کند.

بیمه درمانی

بیمه درمان تکمیلی

بیمه تکمیلی انفرادی

معمولا شرکت ها و ارگان های بزرگ برای افراد شرکت و کارکنان، از بیمه تکمیلی گروهی استفاده می کنند تا به طور جمعی برای همه کارکنان این این بیمه را تهیه کنند.

اما در اکثر اوقات همه افراد نمی توانند از این بیمه تکمیلی استفاده کنند، به همین علت شرکت ها برای حل این مسئله بیمه تکمیلی انفرادی را برای افراد در نظر گرفته اند، که فرد بعد از مراجعه به ابن شرکت ها و ثبت نام در بیمه مورد نظر، می تواند خود و خانواده اش را تحت پوشش بیمه تکمیلی در بیاورد و ماهانه یا سالانه ( طبق قرارداد) حق بیمه ای به شرکت بیمه پرداخت کند تا برای هزینه های دندانپزشکی و مسائل پزشکی، بیمه بخشی از هزینه های درمان را پرداخت کند.

بیمه تکمیلی بدون نیاز به بیمه پایه

بسیاری از افراد فکر می کنند که چون تحت پوشش بیمه های پایه ( بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت، نیروهای مسلح و خدمات درمانی) نیستند، نمی توانند از بیمه درمان تکمیلی نیز استفاده کنند.

اما یکی از فواید مهم و مفید بیمه تکمیلی این است، که شما بدون نیاز به داشتن بیمه های پایه می توانید برای بیمه تکمیلی ثبت نام کنید و آن را خریداری کنید. به عبارتی برخی شرکت ها برای کسانی که تحت پوشش بیمه های پایه نیستند، تقریبا از آن ها پند درصد بیشتر از افراد دیگر برای خرید بیمه، می گیرند.

سوالات متداول در رابطه با بیمه تکمیلی انفرادی

موارد تحت پوشش بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ بیمه تکمیلی انفرادی مزایای زیادی دارد و برای کاهش هزینه های درمان، بسیار موثر و مفید خواهد بود. برخی از پوشش های بیمه درمان تکمیلی عبارت است از هزینه بستری در بیمارستان و جراحی در مراکز درمانی و خدماتی، هزینه های شیمی درمانی، آنژیوگرافی قلب، برای جبران هزینه های پاراکلینیکی، هزینه جراحی های سرپایی، کارهای مربوط به آزمایشگاه، جبران هزینه های زایمان و سزارین، هزینه های مربوط به دندان پزشکی، خرید دارو و ویزیت پزشک و ….

آیا در صورت داشتن بیمه پایه، نیازی به خرید بیمه تکمیلی است؟ برخی از افراد تصور می کنند که اگر از قدیم بیمه های پایه را خریداری کرده باشند، دیگر نیازی به بیمه درمان تکمیلی نیست و همان بیمه های پایه برای هزینه های اضافی زندگی کافی می باشند. اما قابل ذکر است که بیمه های پایه مسائل بسیار محدودتری را تحت پوشش خود قرار می دهند و بخش بزرگی از درمان و خرید دارو با عهده خود افراد می باشد.

مدارک مورد نیاز برای خرید آنلاین بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟ برای خرید آنلاین بیمه تکمیل انفرادی شما به کپی صفحه اول و دوم شناسنامه اعضای خانواده نیاز دارید، کپی پشت و روی کلیه اعضای خانواده، کپی صفحه اول دفترچه بیمه پایه کلیه اعضای خانواده، دو قطعه عکس سه در چهار برای هر فرد، فرم تکمیل شده تقاضای سرپرست خانواده، از جمله مدارک ضروری برای ثبت نام آنلاین در بیمه تکمیلی انفرادی می باشد.

بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه درمان انفرادی

هزینه های درمانی قابل پرداخت

هر شرکت و بیمه درمانی، برای خود تعهدات و پوشش هایی را در نظر می گیرد که ممکن است با شرکت های دیگر متفاوت باشد. برخی از این تعهدات اصلی می باشند و برای همه افراد به طور یکسان صدق می کند اما برخی دیگر به صورت پوشش های اضافی می باشد در قرارداد یا شرایط بیمه نامه درج می شود.

تعهدات اصلی به طور جامع و کلی شامل هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی، انواع سنگ شکن، هزینه های دندانپزشکی و خرید دارو، ویزیت پزشک و ….

این موارد شامل تعهدات اصلی شرکت های بیمه درمانی برای افسراد می باشد که به صورت هر چند وقت یکبار مبلغی را تحت عنوان حق بیمه دریافت می کنند و در عوض در شرایط حاد و بحرانی به کمک افراد می آیند.

اما برخی موارد در صورتی قابل پوشش دهی توسط شرکت بیمه است که در متن قرارداد ذکر شده باشد، انجام برخی عمل های جراحی خاص مانند سرطان، مغز و اعصاب و نخاع، پیوند ریه، کبد و کلیه، پیوند مغز استخوان، هزینه های زایمان طبیعی و سزارین.

فقط به این نکته باید توجه کنید که سقف تعهدات بیمه گر از بالاترین هزینه توافق شده با بیمارستان های طرف قرارداد بیمه گر، بالاتر باشد.

هزینه تحت پوشش بیمه

هزینه بیمه درمانی

جمع بندی

اگر فقط در بیمه های پایه ثبت نام کرده اید و حالا به دنبال یک بیمه درمان تکمیلی می گردید، بهترین بیمه تکمیلی، به صورت انفرادی هست که برای همه اعضای خانواده می توانید آن را خریداری کنید تا از مزایای آن برای کاهش هزینه های دندان پزشکی و پزشکی خود استفاده کنید.

از آنجایی که افراد امروزه بیش از سال های گذشته مجبور به تهیه دارو برای موارد مختلف می شوند، بیمه تکمیلی بخشی از این هزینه های درمانی و دارویی را پرداخت می کند.