بیمه تکمیلی انفرادی بدون انتظار

همانطور که می دانید، هزینه های درمان بیماری های سخت مانند سرطان، دندانپزشکی و هزینه های اورژانس، مراقبت های پزشکی و … به قدری زیاد و سنگین است که همه خانواده ها نیازمند یک پوشش برای کاهش این هزینه ها هستند. بیمه های درمان تکمیلی، همانطور که از نام آن ها پیداست نوعی تکمیل کننده بیمه های درمان پایه هستند و می توانند هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهند.

شرکت های بیمه درمان تکمیلی، به سه صورت انفرادی، گروهی و خانوادگی این بیمه نامه ها را عرضه می کنند که برای دریافت خدمات و پوشش های شرکت بیمه، باید زمانی را تحت عنوان دوره انتظار، بگذرانید تا بتوانید از کلیه خدمات بهره ببرید. در این مطلب به طور کامل در مورد بیمه تکمیلی انفرادی بدون انتظار و شرایط و مزایای استفاده از این بیمه، توضیح خواهیم داد.

درمان بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی انفرادی

انواع بیمه تکمیلی

  • بیمه تکمیلی گروهی: یکی از انواع بیمه درمان تکمیلی، بیمه گروهی است که بر اساس قرارداد اولیه ای که بین شرکت بیمه مورد نظر، سازمان و گروه متقاضی منعقد می شود، میزان فرانشیز، سقف تعهدات، نوع پوشش، حق بیمه و … مشخص می شود. معمولا شرکت های بیمه تکمیلی که خدمات را به صورت گروهی ارائه می دهند، برای تحت پوشش قراردادن افراد یک ارگان، شرکت و … حداقل تعداد مشخصی را برای اعضا و متقاضیان در نظر می گیرند.

برخی از شرکت ها حداقل تعداد متقاضی را 100 نفر می دانند اما هستند شرکت های بیمه ای که با تعداد 50 نفر هم خدمات بیمه را عرضه می کنند و شما می توانید کارمندهای مجموعه خود را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی در بیاورید. یکی از شرایط دریافت و خرید بیمه درمان تکمیلی این است که همه افراد متقاضی مجموعه باید تحت پوشش بیمه درمان پایه نظیر بیمه نیروهای مسلح، خدمات درمانی، بیمه سلامت و … باشند.

  • بیمه تکمیلی انفرادی: بیمه درمان تکمیلی گروهی با اینکه مزایا و شرایط خرید آسان راحت تری نسبت به انواع بیمه های دیگر دارد، اما باید توجه کنید که پوشش های این بیمه محدودتر از بیمه درمانی انفرادی و خانوادگی است. یکی دیگر از انواع بیمه های درمانی، بیمه انفرادی است که بهترین نوع بیمه درمان تکمیلی است و شما می توانید با توجه به میزان بودجه و حق بیمه ای که می خواهید پرداخت کنید، از پوشش های شرکت بیمه استفاده کنید.
  • بیمه تکمیلی خانواده: بیمه درمان تکمیلی خانواده نیز از انواع دیگر بیمه تکمیلی می باشد که طبق شرایط آن هر عضوی از خانواده که بیمه شده باشد، باید حق بیمه جداگانه ای را پرداخت کند. اما این بیمه از مزایا و فواید خوبی نیز برخوردار است که بعضی از آن ها عبارت اند از: خانواده می تواند پوشش های بیمه ای با سقف تعهدات متفاوتی را برای اعضای خانواده دریافت کند. شما می توانید بیمه درمان تکمیلی خانواده را بدون نیاز به داشتن بیمه پایه دریافت کنید. تمامی پوشش های مختلف بیمه برای خریداری وجود دارد. همچنین برای برخی شرکت های بیمه درمان تکمیلی، امکان پرداخت حق بیمه به صورت اقساط نیز برای همه بیمه گذاران وجود دارد.
انواع بیمه تکمیلی

انواع بیمه درمان تکمیلی

بهترین بیمه تکمیلی انفرادی از نظر دوره انتظار

بهتر است بدانید که این امکان برای شما وجود ندارد که بعد از خرید بیمه درمان تکمیلی، بتوانید از همه خدمات و پوشش های بشرکت بیمه استفاده کنید. به این صورت که بعضی از پوشش های بیمه درمان تکمیلی دوره انتظاری دارند که برای که بتوانید از خدمات مربوط به آن استفاده کنید باید این دور انتظار را سپری کنید.

یکی از مواردی که نیاز به دوره انتظار دارد، پوشش زایمان می باشد که این زمان در شرکت های بیمه، متفاوت است. انتخاب شرکتی که بهترین و کمترین دوره انتظار را برای خدمات و پوشش های بیمه تکمیلی داشته باشد، در انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی برای زایمان، موثر خواهد بود و می توانید در زمان مناسب برای زایمان اقدام کنید و دیگر نگران هزینه های ناشی از بیمارستان و عمل جراحی ( سزارین) نباشید.

سوالات متداول بیمه تکمیلی انفرادی بدون انتظار

آیا انجام آزمایش و چکاپ پزشکی قبل از خرید بیمه درمان تکمیلی اجباری است؟ برخی از شرکت های بیمه، شرط فروش بیمه درمان تکمیلی انفرادی را، انجام آزمایش و چکاپ پزشکی را الزامی می دانند. بعد از انجام آزمایش های لازم و بررسی نتایج آن ها، مشخص می کنند که فرد مورد نظر می تواند تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی دربیاید یا خیر. اما برخی از شرکت ها، انجام پرسشنامه فردی را قبل از فروش بیمه، کافی می دانند و در صورت لزوم فرد باید آزمایش دهد، در غیر این صورت بعد از انجام پرسشنامه پزشکی، بیمه صادر خواهد شد.

بهترین بیمه درمان تکمیلی انفرادی برای زایمان چیست؟ برای خرید بیمه درمان تکمیلی انفرادی زایمان، باید به میزان سقف پوششی که شرکت بیمه ارائه می دهد توجه کنید. زیرا هزینه های درمان زایمان به روش طبیعی و سزارین، توسط شرکت بیمه پرداخت می شود بنابراین هرچه میزان خدمات بیمه تکمیلی بیشتر باشد و متناسب با افزایش سقف تعهدات زایمان، حق بیمه مناسبی پرداخت کنید، این بیمه از نظر اقتصادی و سقف تعدات برایتان بهتر است.

برای دریافت هزینه های پزشکی از شرکت بیمه چند راه وجود دارد؟ برای دریافت هزینه های پزشکی از شرکت بیمه دو راه کلی وجود دارد، اول این که می توانید به در همان ابتدا به مرکز طرف قرارداد شرکت بیمه مراجعه کنید که در این صورت هزینه های پزشکی توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد. اما اگر مرکزی که برای خدمات درمانی به آن مراجعه کرده اید طرف قرار شرکت بیمه شما نباشد، خودتان همه هزینه های پزشکی را پرداخت کرده و سپس با ارائه صورت حساب مهر شده به شرکت بیمه رفته و هزینه های پرداخت شده خود را دریافت کنید.

بیمه درمان تکمیلی گروهی

بهترین بیمه تکمیلی

جمع بندی

یکی از انواع بیمه درمان تکمیلی، بیمه درمانی انفرادی است که با توجه به این که بعضی از خدمات درمانی مانند عمل های جراحی، بستری و زایمان به دوره انتظار برای دریافت خدمات از سوی مراکز طرف قرارداد وجود دارد، بهتر است از قبل در مورد دوره انتظار و میزان فرانشیزی که باید به طور سالانه و ماهانه به شرکت بیمه پرداخت کنید صحبت کنید.