بیمه چیست؟

بیمه نوعی قرارداد است که میان فردی که اصطلاحا به آن بیمه شونده می گویند و شرکت بیمه تنظیم می شود. این قرارداد به این صورت اجرا می شود که بیمه گذار باید سالانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه به شرکت بیمه پرداخت کند و در مقابل از پوشش های درمانی بیمه استفاده کند. یکی از متداول ترین سوالات در رابطه با بیمه تکمیلی عمل زیبایی است، که آیا بیمه های تکمیلی هزینه های عمل های جراحی زیبایی را نیز در بر می گیرند یا خیر؟

با توجه به این که تنوع و خدمات پزشکی نسبت به گذشته، مورد استقبال مردم قرار گرفته است و بیمه گرهای پایه نمی توانند از عهده هزینه های ناشی از خسارات و عمل های جراحی بربیایند؛ شرکت های بیمه برای این مشکل راهی را پیدا کرده اند و با ارائه بیمه های درمان تکمیلی که پوشش اضافی برای هزینه های ناشی از حوادث و درمان بیماری های جسمانی به شمار می رود، باعث شده اند پرداخت هزینه ها برای همه اقشار جامعه قابل تحمل تر شود و بتوانند از پس آن بربیایند.

بیمه چیست؟

بیمه درمانی چیست؟

بیمه تکمیلی عمل زیبایی

عمل های زیبایی بینی و بدن، نسبت به گذشته طرفداران بیشتری پیدا کرده و همانطور که می دانید هزینه های ناشی از جراحی های زیبایی بسیار بالا بوده و خیلی از افراد برای فرار از ورزش و تغذیه مناسب به عمل هایی مانند پیکر تراشی و کوچک کردن معده و … روی می آورند. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا شرکت بیمه، هزینه این عمل های زیبایی را نیز در بر می گیرد و آن ها را پوشش می دهد؟

پاسخ خیر است!! شرکت بیمه درمان تکمیلی فقط هزینه های عمل هایی را پوشش می دهد که اعضاء مربوطه عملکرد درستی نداشته باشند و موجب مشکل و آسیب به دیگر اعضاء شوند. به عنوان مثال عمل های جراحی زیبایی بینی جزء پوشش های شرکت بیمه قرار ندارد اما اگر فرد مشکلاتی نیر انحراف بینی، تنگ شدن دهلیز بینی و …. داشته باشد و این موضوع در تنفس و عملکرد ریه ها، مشکلی ایجاد کند؛ بیمه هزینه عمل آن را می پردازد.

گاهی اوقات، دیواره های اطراف بینی به سمت داخل حرکت کرده و این موضوع باعث می شود تا راه عبور تنفسی فرد مسدود شود. جراح می تواند به کمک عمل های مربوطه، دیواره های داخل بینی را در محل مناسبی قرار دهد که به این ترتیب تنفس بیمار بهبود یافته و مشکل برطرف می شود.

شرایط دریافت هزینه عمل بینی از شرکت بیمه

همانطور که پیش تر گفتیم شرکت بیمه درمان تکمیلی هزینه های عمل های زیبایی صورت به ویژه بینی را پرداخت نمی کند، اگر بینی شما دچار انحراف شده باشد، برای دریافت هزینه عمل آن از شرکت بیمه تکمیلی، باید اسناد و مدارک لازم را جهت اثبات عمل بینی، به پزشک مربوطه ارائه دهید.

این اسناد شامل عکس قبل از جراحی، تصویر ام آر آی، تاییدیه پزشک جراح و … می باشد. لازم به ذکر است که هزینه های ناشی از عمل های جراحی و هزینه های درمانی، با توجه به قوانین شرکت های بیمه؛ درصدی از هزینه های عمل که فرانشیز نام دارد از کل هزینه درمان کسر می شود. شما می توانید بعد از پرداخت هزینه های عمل جراحی بینی برای رفع مشکل انحراف بینی و یا پولیپ بینی، با ارائه مدارک لازم جهت دریافت هزینه های پرداخت شده به شرکت بیمه مراجعه کنید.

شرایط دریافت هزینه عمل از بیمه

بیمه تکمیلی عمل زیبایی

هزینه عمل زیبایی توسط بیمه تکمیلی

شرکت های بیمه درمان تکمیلی، با توجه به سقف تعهدات و پوشش های درمانی که به افراد ارائه می دهند، حق بیمه و فرانشیزهای متفاوتی را دریافت می نمایند. به همین علت کسانی که دچار مشکلات انحراف بینی، اختلال در تنفس، داخل رفتن دیواره های بینی و … شده اند با مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایشات مختلف بعد از تشخیص نهایی پزشک، می توانند برای دریافت هزینه های عمل جراحی به شرکت بیمه مربوطه مراجعه کنند و بعد از کسر فرانشیز از هزینه کل عمل، مبلغ مورد نظر را دریافت نمایند.

بنابراین برای انجام عمل بینی نمی توان هزینه ای ثابت را در نظر گرفت زیرا شرکت های بیمه، در زمینه حق بیمه، فرانشیز و مراکز طرف قرارداد با یکدیگر متفاوت هستند و طبق نظر نهایی پزشک، هزینه عمل یا برعهده شرکت بیمه است یا خود افراد.

سوالات متداول بیمه تکمیلی عمل زیبایی

آیا بیمه تکمیلی شامل عمل زیبایی بینی می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در حال حاضر پوشش های بیمه تکمیلی شامل عمل زیبایی بینی نمی شود اما اکثر بیمه های درمانی هزینه های جانبی مانند هزینه آزمایشات لازم، هزینه دارو، سی تی اسکن و … را تقبل می کنند. موارد دیگر و اینکه عمل بینی شما تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرد یا خیر را باید بعد از ویزیت حضوری، توسط پزشک مطلع شوید.

سازمان تامین اجتماعی هزینه عمل های زیبایی را می پردازد؟ به طور کلی سازمان تامین اجتماعی هزینه عمل های جراحی را پرداخت نمی کند و اگر بینی فرد دچار شکستگی شده باشد و جابه جائی استخوان صورت نگرفته باشد، پزشک تشخیص می دهد که می توان آن را با عمل های سرپایی و مصرف دارو حل کرد دیگر نیازی به بیمه تکمیلی نمی باشد اما اگر شکستگی عمیق باشد و فرد نتواند به راحتی تنفس کند، پزشک او را به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه تکمیلی، تا 60 درصد هزینه های درمان پرداخت می شود.

میزان فرانشیز در هزینه عمل های زیبایی چقدر است؟ فرانشیز در هر شرکت بیمه درمانی، درصدی مشخص و تعیین شده است که افراد باید درصدی از خسارات کل را پرداخت نمایند. برای عمل های جراحی بینی و …. به طور معمول سی درصد از هزینه کل عمل جراحی بر عهده افراد می باشد.

هزینه عمل بینی توسط بیمه

هزینه عمل زیبایی توسط بیمه

جمع بندی

یکی از سوالات متداولی که اغلب برای افراد پیش می آید، هزینه عمل های زیبایی توسط بیمه تکمیلی می باشد. شرکت های بیمه درمان تکمیلی هزینه های عمل های زیبایی را پوشش نمی دهند و فقط در صورتی که عضو مربوطه دچار اختلال در عملکرد شده باشد، شرکت بیمه بعد از کسر هزینه فرانشیز، بقیه مبلغ عمل را پرداخت می کند.