از آنجایی که هزینه های بیمارستان، درمان و مراقبت های پزشکی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است، وجود یک بیمه نامه ای برای کاهش هزینه های درمان و تصادفات و … بسیار برای خانواده ها کارآمد و موثر بوده است.
همچنین قابل ذکر است که با رونق گرفتن و پیشرفت انواع بیمه درمانی و عمر و … در ایران، این موضوع موج تحولی عظیم در استفاده مردم از داروها و مراقبت های پزشکی تحت نظر متخصص های خبره، شده است.

بیمه درمان تکمیلی زایمان

به دنیا آوردن فرزندان و افزایش جمعیت کوچک خانواده، یکی از اتفاقات شیرین و دوست داشتنی برای هر پدر مادری به شمار می رود، اما امروزه همانطور که می دانید خیلی از خانواده ها به دلیل گران بودن هزینه های ناشی از زایمان، پرورش کودک و … علاقه ای به دنیا آوردن فرزندان جدید نخواهند داشت.
یکی از مواردی که پدر مادرها بابت آن نگران هستند، این موضوع است که برای زایمان کودک در بیمارستان باید هزینه بسیار زیادی پرداخت شود. بسیاری از خانم های باردار به علت، گران بودن هزینه های مراقبت در بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی به بیمارستان های دولتی و سطح متوسط مراجعه می کنند که رسیدگی کافی نمی شود.
در بسیاری از مواقع ممکن است، مادر تازه زایمان کرده به مشکلاتی مانند بیماری های پوستی، تناسلی و … دچار شود و یا در اثر کم اهمیت بودن پرستاران و عدم توجه پزشک به کلیه خانم های تازه زایمان کرده، مشکلاتی برای کودک یا خود مادر به وجود بیاید.

بیمه درمان تکمیلی زایمان

بیمه تکمیلی زایمان

پوشش دهی زایمان در بیمه های مختلف

بنابراین سوالی که برای بسیاری از مادران باردار پیش می آید این است که آیا بیمه درمان تکمیلی برای زایمان وجود دارد که بخشی از هزینه های آن را بپردازد؟
بیمه شدگان نیروهای مسلح، تامین اجتماعی و برخی از ارگان های دولتی، می توانند برای پرداخت هزینه های بیمارستان ( مانند نوع بیمارستان، پزشک مورد نظر و خدماتی که ارائه می کنند) از این بیمه ها استفاده کنند.
اما قابل ذکر است که کلیه این بیمه های نام برده شده، فقط تا حدی هزینه های بیمارستان و زایمان و سزارین را پرداخت کرده و عمده هزینه های به عهده پدر و مادر است.
تازه این نکته را هم فراموش نکنید که شما در صورتی می توانید از بیمه تامین اجتماعی، نیروی مسلح و …. استفاده کنید که به بیمارستان های طرف قرارداد بیمه مراجعه کنید و حق انتخاب هر بیمارستانی را ندارید.

شرایط بیمه تکمیلی زایمان

افرادی که برای خرید بیمه تکمیلی اقدام می کنند، هم می توانند آن را به صورت انفرادی و هم گروهی خریداری کنند. معمولا بیمه تکمیلی گروهی برای مووسات، شرکت ها و ارگان هایی است که به ور جمعی کلیه افراد را تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی در می آورند.
هرکدام از این دو نوع بیمه، میزان پوشش دهی، تعهدات و حق بیمه متفاوتی دارند و شرایط بیمه تکمیلی زایمان برای هردو گروه یکسان نمی باشد.
در زمان خرید بیمه تکمیلی خود حتما به سقف تعهدات و پوشش دهی آن توجه کنید، زیرا میزان پوشش دهی هزینه زایمان، از یک میلیون تومان تا بیست میلیون تومان متغیر است و بستگی به بیمه تکمیلی دارد که شما انتخاب کرده اید.

شرابط بیمه زایمان

شرایط بیمه تکمیلی زایمان

دوره انتظار در بیمه یعنی چه؟

در قسمت پوشش دهی زایمان شرکت های بیمه تکمیلی، قسمت مهمی به نام دوره انتظار وجود دارد که معمولا افراد با آن آشناییتی ندارند و برایشان سوال پیش می آید.
یک دوره زمانی در هر یا برخی شرکت های بیمه وجود دارد، که شرکت بیمه، تعهدی به بیمه گذار نداشته و هیچ گونه خدماتی را در زمینه درمان، هزینه بیمارستان و … را به افراد ارائه نمی دهد.
به طور دوره انتظار معمول پوشش زایمان بیمه تکمیلی حدود 9 الی 12 ماه می باشد که در این بازه زمانی شرکت بیمه هیچ گونه خدماتی را به بیمه گذار ارائه نخواهد داد.
اما در بیمه تکمیلی گروهی، این بازه زمانی بسته به نوع و تعداد بیمه شدگان، متفاوت خواهد بود، به این صورت که هرچه تعداد بیمه شدگان بیشتر باشد، مدت زمان انتظار کمتر خواهد بود.
بنابراین توصیه ما این است که اگر قصد خرید بیمه تکمیلی برای زایمان را دارید، حتم قبل از باردار شدن برای آن اقدام کنید که تحت پوشش خدمات بیمه درمانی قرار بگرید.

بهترین بیمه تکمیلی زایمان

همانطور که می دانید شرکت های مختلف، طرح های متفاوتی از بیمه با میزان سقف تعهدات مختلف را به مردم ارائه می دهند و ممکن است شما به دلیل حجم زیادی از تنوع، نتوانید تشخیص بدهید که کدام شرکت بیمه برای پوشش دهی هزینه های زایمان، برای شما بهتر است.
در ادامه دو مورد از مهم ترین شرایطی که یک بیمه درمان تکمیلی باید داشته باشد را برایتان بیان می کنیم.

بهترین بیمه درمانی زایمان از نظر پوشش دهی

با توجه به افزایش چشم گیر و روز اغفزون بیمارستان به ویژه برای زایمان و سزارین، میزان پوششی که شرکت بیمه ارائه می دهد بسیار مهم است.
البته برای این که میزان پوشش دهی بالاتری داشته باشید، باید حق بیمه بیشتری نیز به شرکت بیمه پرداخت کنید اما با تمام این اوضاف خدمات بهتر و با هزینه های درمانیتان بیشتر تامین خواهد شد.
شرکت های مختلف بیمه درمان تکمیلی انفرادی، شرایط متفاوتی را از نظر پوشش دهی بیمه و سقف تعهداتی که در متن قرارداد قید می شود، در نظر می گیرند.
این موضوع به نفع شما می باشد زیرا هرچه میزان تنوع در طرح ها و انواع مختلف بیمه بیشتر باشد شما می توانید انتخاب بهتری داشته باشید و بیمه درمانی را اتنخاب کنید که سقف تعهدات بالاتری داشته باشد و هزینه های بیشتری را پوشش دهد.

بیمه درمان تکمیلی برای زایمان

بهترین بیمه تکمیلی زایمان

پوشش دهی هزینه موارد پاراکلینیکی

علاوه بر هزینه های سنگین زایمان و سزارین، بهتر است به این مورد توجه کنید که شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که سقف تعهدات پاراکلینیکی را نیز شامل شود.
برخی از موارد پاراکلینیکی عبارت اند از: هزینه آزمایشات مختلف، تشخیص بارداری، رادیولوژی و … که برخی از بیمه های درمانی، هزینه های این موارد را نیز تحت پوشش خود قرار می دهند.

جمع بندی

اگر قصد به دنیا آوردن کودک یا فرزندانی را دارید و نمی توانید از عهده هزینه های آزمایش، سزارین، بیمارستان و … بر بیاید بهتر است از همین حالا برای خرید بیمه درمان تکمیلی زایمان، اقدام کنید تا پس از اتمام دوره انتظار بتوانید از خدمات و پوشش های مالی شرکت بیمه استفاده کنید.