بهترین بیمه درمانی

همان طور که می دانید انسان ها به دلایل مختلف دچار بیماری های روحی و جسمانی می شوند که اگر برای درمان و رفع بیماری اقدام نکنند، ممکن است عوارض جانبی این بیماری شدت پیدا کرده و فرد مجبور شود برای درمان بیماری جدی تر و با هزینه های درمان سنگین تر، اقدام کند. گاهی هزینه های درمان بیماری از خود بیماری نیز دردناک تر می شوند و خیلی از افراد از عهده هزینه های بیمارستان، دارو، راحی و …. بر نمی آیند.

امروزه تقریبا اکثر مردم با بیمه های درمانی، بیمه عمر، مسکن و …. آشنا هستند و در مورد خدماتی که شرکت های بیمه به افراد و سازمان های مختلف ارائه می دهند نیز کم و بیش آگاهی دارند. بیمه های درمان تکمیلی یکی از انواع بیمه هایی می باشد که شرکت های مختلف برای ارائه دادن و فروش آن به مردم، نسبت به گذشته پیشرفت چشم گیری داشته اند.

در ادامه این مقاله، در مورد خدماتی که بیمه درمان پایه و درمان تکمیلی به مردم عرضه می کنند و همچنین شرایط بیمه تکمیلی در شرکت ها و سایت های مختلف، به طور کامل به توضیح می پردازیم.

بیمه درمان پایه

بیمه درمان تکمیلی

سوالات متداول شرایط بیمه تکمیلی

در چه صورت بیمه گذار باید هزینه های درمانی را خودش پرداخت کند؟ در صورتی که فرد بیمه شده به مراکز درمانی مراجعه کند که طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی و شرکت بیمه تکمیلی نباشد، باید هزینه های درمانی را خودش پرداخت کند، اما بیمه شده می تواند به همراه مدارک پزشکی خود به شعبه شرکت بیمه ای که ثبت نام کرده یا شعبه تامین اجتماعی، مراجعه کند و هزینه های پرداخت شده را طبق تعرفه دولت، دریافت کند.

میزان حق بیمه دریافتی شرکت های بیمه درمان تکمیلی، یکسان است؟ با توجه به این که میزان پوشش دهی شرکت های بیمه درمان تکمیلی مقدار یکسانی نیست میزان حق بیمه ای که بیمه گر و مجموعه شرکت دریافت می کند مقداری متفاوت می باشد.

آیا شرکت های بیمه تکمیلی شرایط متفاوتی را برای ارائه خدمات درمانی دارند؟ شرایط دریافت و خرید بیمه درمان تکمیلی برای هر شرکتی معمولا یکسان است، اما برخی شرکت های بیمه، داشتن دفترچه تامین اجتماعی را از شرایط اصلی و اساسی دریافت بیمه درمان تکمیلی می دانند و خدمات درمانی را در اختیار عموم مردم نمی گذارند.

شرایط بیمه تکمیلی

خدمات درمانی بیمه های پایه، معروف ترین و قدیمی ترین انواع بیمه درمان می باشند که در صنعت شما با بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه نیروهای مسلح و … آشنا هستید و به طور معمول تمامی افراد باید عضو و مشمول بیمه های درمانی پایه باشند تا بتوانند از بیمه های درمان تکمیلی نیز استفاده کنند.

به طور کلی خدمات درمانی که بیمه های پایه به مردم ارائه می دهد، شامل ویزیت و خرید دارو، آزمایش ها و برخی موارد جزئی دیگر است. میزان خدمات درمانی بیمه پایه بسیار محدود است و به همین علت افراد مجبورند بیش از نیمی از هزینه های درمان، دندان پزشکی، پاراکلینیکی، عمل های جراحی و … را خودشان بپردازند.

با توجه به این که این روز هزینه های درمان و خرید دارو، بسیار نسبت به گذشته بیشتر شده است، خدمات بیمه پایه برای پوشش    دادن این هزینه ها کافی نیست که بیمه درمان تکمیلی باید ارائه خدمات وسیع به شما این امکان را می دهد که در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و دیگر نگران عمل های گران قیمت و مراجعه به پزشک های فوق تخصصی و … نباشید.

شرایط بیمه تکمیلی

تعهدات بیمه درمان

انواع بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی انتخاب خوبی برای همه خانواده ها است که می توانید با استفاده از خرید و ثبت نام اولیه آن، حق بیمه ای نه چندان زیاد و سنگین را به طور ماهانه یا سالانه پرداخت کنید و به این ترتیب درصد زیادی از هزینه های درمانی را به شرکت های بیمه منتقل می کنید که دیگر فشار سنگینی به سرپرست خانوار وارد نمی شود.

شرکت های بیمه درمان تکمیلی، به سه مدل انفرادی، خانوادگی و گروهی، بیمه های درمان را ارائه می دهند. هرکدام از این انواع بیمه درمان مزایا و ویژگی هایی دارد که برای خانواده ها، سازمان ها و افراد مجرد و …. کاربرد فراوانی دارد.

چه کسانی می توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند؟

برخی شرکت های بیمه درمان تکمیلی با توجه به دلایل و مسائل مختلف، شرایط و قوانینی را تحت ثبت و نام و خرید بیمه تکمیلی، تنظیم کرده اند که عبارت اند از:

  • بیمه درمان تکمیلی فقط برای بازنشستگان، مستمری بگیران و از کار افتگادن تامین اجتماعی، برای خود و افرادی که تحت سرپرستی آن ها هستند قابل استفاده است.
  • اعضاء خانواده بازنشستگان و کسانی که دفترچه درمان تامین اجتماعی دارند می توانند از خدمات بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند.
  • فرزندان دختر بیمه شدگان کسانی که بازنشست شده اند و دفترچه تامین اجتماعی دارند، در صورتی می توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند که یا مجرد باشند، یا همسر آن ها فوت کرده باشد و یا طلاق گرفته باشند.
  • فرزندان پسر بیمه شدگان کسانی که بازنشست شده اند و دفترچه تامین اجتماعی دارند نیز در صورت عدم ازدواج و اشتغال به کار می توانند از این بیمه درمانی استفاده کنند.
  • در طول 3 ماه اول قرارداد، شخصی که بیمه شده است می تواند طبق شرایطی که پیش تر ذکر کردیم، افراد تحت تکفل و سرپرستی خود را به قرارداد بیمه درمان تکمیلی اضافه کنند.
  • اگر افراد دفترچه های درمانی دیگری بجز تامین اجتماعی داشته باشند ( مانند بیمه سلامت و …) نمی توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند و باید به شرکت های دیگر بیمه درمان مراجعه کنند.

تعهدات بیمه تکمیل درمانی

شرکت های بیمه درمانی در قبال دریافت حق بیمه از بیمه گذاران، تعهداتی دارد که باید طبق آن عمل کنند. یکی از تعهدات بیمه تکمیل درمانی، ارائه خدمات درمانی تا سقف پوشش درمانی شرکت بیمه است. اگر فردی تمایل داشته باشد که سقف پوشش درمانی او بیشتر از سقف تعهدات و پوشش دهی شرکت بیمه باشد، بیمه شده باید بخشی از هزینه های درمان را خودش پرداخت کند که به آن فرانشیز می گویند.

بیمه درمان تکمیلی

تعهدات بیمه درمان

جمع بندی

با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی و مصرف غذاهای فست فود، غذاهای کنسروی، گوشت  و مرغ یخ زده و …، موارد دیگری مانند آلودگی هوا، ناتوانی در خرید میوه و دارو و … باعث شده است که مردم نسبت به گذشته بیشتر دچار بیماری های مختلف شوند. بیمه درمان تکمیلی گزینه بسیار مناسب برای پوشش دهی بخشی از هزینه های درمان عموم جامعه می باشد.