خدمات بیمه درمان تکمیلی

همان طور که می دانید انسان ها به دلایل مختلف دچار بیماری های روحی و جسمانی می شوند که اگر برای درمان و رفع بیماری اقدام نکنند، ممکن است عوارض جانبی این بیماری شدت پیدا کرده و فرد مجبور شود برای درمان بیماری جدی تر و با هزینه های درمان سنگین تر، اقدام کند. گاهی هزینه های درمان بیماری از خود بیماری نیز دردناک تر می شوند و خیلی از افراد از عهده هزینه های بیمارستان، دارو، راحی و …. بر نمی آیند.

امروزه تقریبا اکثر مردم با بیمه های درمانی، بیمه عمر، مسکن و …. آشنا هستند و در مورد خدماتی که شرکت های بیمه به افراد و سازمان های مختلف ارائه می دهند نیز کم و بیش آگاهی دارند. بیمه های درمان تکمیلی یکی از انواع بیمه هایی می باشد که شرکت های مختلف برای ارائه دادن و فروش آن به مردم، نسبت به گذشته پیشرفت چشم گیری داشته اند.

در ادامه این مقاله، در مورد خدماتی که بیمه درمان پایه و درمان تکمیلی به مردم عرضه می کنند و همچنین شرایط بیمه تکمیلی در شرکت ها و سایت های مختلف، به طور کامل به توضیح می پردازیم.

بیمه درمان تکمیلی

خدمات بیمه درمان تکمیلی

شرایط بیمه درمان تکمیلی

خدمات درمانی بیمه های پایه، معروف ترین و قدیمی ترین انواع بیمه درمانی می باشند که در صنعت شما با بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه نیروهای مسلح و … آشنا هستید و به طور معمول تمامی افراد باید عضو و مشمول بیمه های درمانی پایه باشند تا بتوانند از بیمه های درمان تکمیلی نیز استفاده کنند.

به طور کلی خدمات درمانی که بیمه های پایه به مردم ارائه می دهد، شامل ویزیت و خرید دارو، آزمایش ها و برخی موارد جزئی دیگر است. میزان خدمات درمانی بیمه پایه بسیار محدود است و به همین علت افراد مجبورند بیش از نیمی از هزینه های درمان، دندان پزشکی، پاراکلینیکی، عمل های جراحی و … را خودشان بپردازند.

با توجه به این که این روز هزینه های درمان و خرید دارو، بسیار نسبت به گذشته بیشتر شده است، خدمات بیمه پایه برای پوشش دادن این هزینه ها کافی نیست که بیمه درمان تکمیلی باید ارائه خدمات وسیع به شما این امکان را می دهد که در هزینه هایتان صرفه جویی کنید و دیگر نگران عمل های گران قیمت و مراجعه به پزشک های فوق تخصصی و … نباشید.

سوالات متداول شرایط درمان بیمه تکمیلی

پوشش های درمانی بیمه تامین اجتماعی چیست؟ تمامی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با استفاده از دفترچه های تامین اجتماعی می توانند از خدمات درمانی پایه این بیمه استفاده کنند. یکی از نکات مثبت بیمه تامین اجتماعی این است که سقف و حد مجازی برای استفاده ندارد و شما می توانید چندین بار برای ویزیت به پزشک مراجعه کنید، سازمان تامین اجتماعی موظف است که طبق تعرفه ای که دولت تعیین کرده است، هزینه تمامی ویزیت های شما را بپردازد.

شرایط بیمه تکمیلی تامین اجتماعی چیست؟ خدمات درمانی پایه تامین اجتماعی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی هزینه های بالای درمان و بیمارستان باشد، به همین دلیل بیمه های درمان تکمیلی از اهمیت بالایی برخوردارند، شرکت های بیمه به منظور تکمیل تعدات درمانی پایه خود، اقدام به ارائه بیمه تکمیلی برای بیمه شدگان می کنند که به طور معمول مدت زمان و اعتبار این بیمه نامه یک ساله است.

چه کسانی می توانند از بیمه درمان تکمیلی تامین اجتماعی استفاده کنند؟ استفاده از بیمه درمان تکمیلی برای مستمری بگیران، بازنشستگان و از کار افتادگانی که تحت نظارت سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار و فعالیت بوده اند برای خود و خانواده هایشان و افرادی که تحت تکلف آن ها هستند، امکان پذیر است. اما برخی شرکت های بیمه درمان تکمیلی بدون در نظر گرفتن سازمان تامین اجتماعی، خدماتی را جهت ارائه بیمه درمان تکمیلی به همه افراد و عموم مردم ارائه می دهند.

شرایط ثبت نام بیمه تکمیلی

شرایط بیمه تکمیلی

انواع بیمه درمان تکمیلی

با توجه به این که در حالحاضر هزینه های درمان و بیمارستان بسیار سنگین شده است و بسیاری از خانواده ها توان مالی پرداخت این هزینه ها را ندارند. برخی بیماری های پر هزینه مانند سرطان، عمل های جراحی و یا حتی هزینه های دندانپزشکی از جمله مواردی اند که نیاز به پشتیبانی مالی دارند.

بیمه درمان تکمیلی انتخاب خوبی برای همه خانواده ها است که می توانید با استفاده از خرید و ثبت نام اولیه آن، حق بیمه ای نه چندان زیاد و سنگین را به طور ماهانه یا سالانه پرداخت کنید و به این ترتیب درصد زیادی از هزینه های درمانی را به شرکت های بیمه منتقل می کنید که دیگر فشار سنگینی به سرپرست خانوار وارد نمی شود.

شرکت های بیمه درمان تکمیلی، به سه مدل انفرادی، خانوادگی و گروهی، بیمه های درمان را ارائه می دهند. هرکدام از این انواع بیمه درمان مزایا و ویژگی هایی دارد که برای خانواده ها، سازمان ها و افراد مجرد و …. کاربرد فراوانی دارد.

تعهدات بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی موظف است تا سقف تعهدات مشخص شده شرکت بیمه، پوشش های درمانی را برای بیمه شدگان در نظر بگیرد. بخشی از هزینه های درمانی بر عهده خود بیمه شدگان است که به آن فرانشیز می گویند و برای هر یک از پوشش های درمانی، این مقدار فرانشیز متفاوت است.

بیمه گر در قبال اجرای تعهدات و پوشش های بیمه درمان تکمیلی متعهد است و این تعهدات در شرکت های مختلف، متفاوت می باشد اما به طور کلی برای یک سری از پوشش ها تعهدات بیمه تکمیلی یکسان است و باید خدمات مشابهی را ارائه کنند. بیمه شدگان می توانند با پرداخت مقدار بیشتری حق بیمه یا فرانشیز، خدمات و پوشش های بیمه تکمیلی را بیشتر یا کمتر کنند.

 

تعهدات بیمه تکمیلی

تعهدات بیمه درمان تکمیلی

جمع بندی

بیمه درمان تکمیلی، در حقیقت تکمیل کننده بیمه درمانی پایه است که شرایط بیمه تکمیلی برای شرکت های مختلف، متفاوت است و شما با توجه به میزان سقف تعهدات و پوشش دهی هر شرکتی، می توانی هزینه های درمان خود را کم و زیاد کنید. اگر بخواهید که به صورت دقیق تر در مورد بیمه درمان تکمیلی و شریط ثبت نام و خرید آن بدانید به سایت درمانت مراجعه کنید و مقاله های مربوط به بیمه درمان تکمیلی را مطالعه بفرمایید.