خرید بیمه درمان تکمیلی

اگر قصد خرید بیمه درمان تکمیلی را دارید، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه نوع بیمه ای برایتان بهتر است و چه توقعاتی  باید از شرکت بیمه برای پوشش دهی داشته باشید، آیا می توانید بیمه ای متناسب با بودجه خود پیدا کنید یا خیر؟ مطمئن ترین بیمه تکمیلی چیست؟ و در آخر بهترین بیمه تکمیلی توسط کدام شرکت ها ارائه می شود؟

در این مقاله به طور کامل در مورد مزایای استفاده از بیمه درمان تکمیلی و پوشش دهی شرکت های بیمه و اهمیت داشتن بیمه صحبت خواهیم کرد. اول از همه چیز لازم است که بدانید بیمه های درمان تکمیلی دارای طرح ها و موارد پوشش دهی متعددی هستند که انتخاب هر یک از این طرح ها به شرایط هر فرد بستگی دارد.

خرید بیمه تکمیلی

خرید بیمه درمان تکمیلی

مطمئن ترین بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی یکی از شاخه های پرطرفدار در صنعت بیمه است که تقریبا تمامی شرکت های بیمه، این نوع از بیمه را به صورت های انفرادی، خانوادگی و حتی گروهی ارائه می دهند. شما می توانید بیمه درمان تکمیلی را در طرح های مختلف و با حق بیمه های متفاوتی خریداری کنید.

برای این که بتوانید مطمئن ترین بیمه تکمیلی را خریداری نمایید باید به چند ملاک اصلی تهیه بیمه توجه نمایید که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

  • دوره انتظار بیمه درمان تکمیلی
  • هزینه بیمه درمان تکمیلی
  • پوشش های بیمه درمان تکمیلی
  • پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه

و ….

برای خرید بیمه تکمیلی باید در زمینه موارد ذکر شده مطالعات کاملی داشته باشید تا بتوانید با اطمینان کامل بیمه درمان تکمیلی را خریداری نمایید.

دوره انتظار بیمه درمان تکمیلی

بعد از انجام مراحل خریداری بیمه درمان تکمیلی، باید مدتی را تحت عنوان دوره انتظار بیمه درمان تکمیلی منتظر بمانید تا بتوانید از پوشش های شرکت بیمه استفاده کنید. دوره انتظار در طرح های مختلف بیمه از صفر تا 9 ماه متغیر است. در این مدت زمان شرکت بیمه هیچ گونه تعهدی ندارد و الزام وجود این دوره به منظور اطمینان یافتن از صحت سلامت فرد بیمه شده است.

در بیمه های تکمیلی گروهی دوره انتظار براساس تعداد اعضاء گروه تعیین می شود. به عنوان مثال برای گروه های زیر 250 نفر که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند، دوره انتظار 9 ماه است و برای گروه های بالاتر از 250 نفر تا 1000 نفر این مدت زمان، 6 ماه است و در آخر برای گروه هایی با بیش از 1000 نفر، دوره انتظار از صفر تا سه ماه متغیر است.

دوره انتظار بیمه تکمیلی

دوره انتظار بیمه درمان تکمیلی

هزینه بیمه درمان تکمیلی

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که هرچه بیمه ارزان تری خریداری کنند به نفع آنها است! اما لازم است بدانید که هرچه هزینه بیمه تکمیلی شما کمتر باشد، مسلما از سطح تعدات و پوشش های کمتری هم برخوردار خواهید بود و در زمان خسارت مبلغ کمتری را از شرکت بیمه دریافت می کنید.

بنابراین مهم ترین موضوع در تعیین بیمه درمان تکمیلی، میزان پوشش دهی شرکت بیمه است که هرچه سطح این پوشش ها بیشتر باشد، بار بیشتری نیز از رو دوش شما برداشته می شود. یکی دیگر از مواردی که در رابطه با موضوع هزینه های بیمه تکمیلی باید به آن توجه داشته باشید، فرانشیز است.

فرانشیز درصدی از هزینه های درمان است که برعهده شخص بیمه شده بوده که هرچقد این درصد برای افراد بیشتر باشد، حق بیمه کمتری را پرداخت می کنند. اکر از بیمه گرهای پایه استفاده می کنید، فرانشیز از شما کسر نمی شود؛ اما اگر بیمه گرهای اول را ندارید ( بیمه نیروهای مسلح، بیمه خدمات درمانی و ….) برای گروه های زیر 1000 نفر، 40% و برای گروه های بیش از 1000 نفر، 30% از فرانشیز کسر می شود.

پوشش های بیمه درمان تکمیلی

و اما مهم ترین گزینه در انتخاب شرکت بیمه درمان تکمیلی، پوشش های بیمه درمانی است. برای خرید بیمه درمان تکمیلی، باید توجه داشته باشید که متناسب با میزان حق بیمه ای که پرداخت می کنید، بیمه درمان تکمیلی پوشش های کاملی را ارائه بدهد. برخی از مسائل پزشکی در حوزه پوشش های بیمه تکمیلی قرار نمی گیرند و اگر برای آن ها به طور جداگانه حق بیمه ای پرداخت نکنید، نمی توانید از خدمات درمانی حوزه های مربوطه استفاده نمایید.

به عنوان مثال دندانپزشکی یکی از پر هزینه ترین خدمات درمانی بوده و از جهت گران بودن بعد از مسائل پزشکی، در رتبه دوم قرار دارد که همین موضوع اهمیت آن را نشان می دهد. بسیاری از افراد از عهده پرداخت هزینه های گران دندانپزشکی برنمی آیند که به همین علت به خرید بیمه های درمان تکمیلی روی می آورند.

بیمه های درمان تکمیلی گزینه ای بسیار مناسب برای کاهش هزینه های درمان و بهبود سلامت شما می باشد، پس با توجه به پوشش های بیمه تکمیلی در شرکت های مختلف، بهترین و مطمئن ترین بیمه درمان تکمیلی را خریداری نمایید.

پوشش دهی بیمه درمان تکمیلی

پوشش های بیمه درمان تکمیلی

پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه

بهتر است از شرکتی بیمه درمان تکمیلی خود را خریداری کنید که از پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه، اطمینان کافی داشته باشید. شما می توانید بعد از مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه، با ارائه مدارک پزشکی و از طریق سازمان به شرکت اعلام جبران خسارت نمایید.

یکی دیگر از راه هایی که می توانید به سادگی برای پرداخت خسارت توسط بیمه اقدام نمایید؛ دریافت معرفی نامه از شرکت بیمه می باشد. به این صورت که در ابتدا باید بیمارستان مورد نظر خود را تعیین کرده و سپس به همراه دستور کتبی پزشک، برای دریافت معرفی نامه به شرکت بیمه مراجعه نمایید.

پس از دریافت معرفی نامه شما می توانید به بیمارستان های طرف قرارداد مراجعه کرده و تا میزان سقف تعهداتی که در معرفی نامه قید شده است، خدمات درمانی مورد نیاز خود را به پرداخت هیچ هزینه ای دریافت نمایید.

سخن آخر

برای خرید بیمه درمان تکمیلی، باید به فاکتورهای متعددی توجه کنید که بتوانید بهترین و مطمئن ترین بیمه را از نظر خدمات، پوشش دهی، سقف تعهدات، دوره انتظار و …. خریداری نمایید. بیمه های درمان تکمیلی متناسب با نیازهای شما به صورت انفرادی، گروهی و خانوادگی ارائه می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین بیمه درمان تکمیلی و مزایای خرید بیمه به وب سایت darmanet.com مراجعه نمایید و یا با ما تماس حاصل نمایید.