بهترین بیمه درمانی

تامین هزینه های درمان برخی بیماری ها، هزینه های گران ویزیت های دندان پزشکی و تهیه دارو …از توان بسیاری از خانواده ها خارج است و به همین علت ممکن است درمان خود را در نیمه راه رها کنند یا برای بهبودی به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

حتما تا کنون برایتان سوال پیش آمده است که بهترین بیمه درمانی برای پوشش دهی هزینه های بیمارستان، دارو، ویزیت پزشک، دندان پزشکی، عمل های جراحی و … چه نوع بیمه ای می باشد و توسط کدام شرکت ارائه می شود و چونه باید آن را خریداری کرد.

در مرحله اول همانطور که مشاهده می کند نحوه انتخاب بهترین بیمه درمانی از مهم ترین نکاتی است که باید قبل از هر موضوعی به آن بپردازید و برای انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی مطالعه و جست و جو کنید. در ادامه این مقاله به شرح کامل انتخاب بهترین بیمه درمانی و عوامل تاثیر گذار بر بیمه های تکمیلی با هدف خرید آگاهانه تر می پردازیم.

بیمه درمان تکمیلی

بهترین بیمه درمانی

نحوه انتخاب بهترین بیمه درمانی

بیمه درمان تکمیلی، نوعی تکمیل کننده بیمه پایه و کاهش هزینه های درمان است، به این صورت که در ابتدا بیمه گر پایه هزینه ای را به صورت ماهانه یا سالانه تحت عنوان حق بیمه به شرکت های بیمه درمانی پرداخت می کند و مازاد هزینه های درمان تا سقف تعهدات شرکت بیمه توسط بیمه تکمیلی پرداخت می شود.

طرح های مختلفی با پوشش ها و تعهدات متفاوتی توسط شرکت های بیمه به مردم به صورت فردی، گروه و خانوادگی ارائه می شود که به همینعلت شما می توانید به راحتی خود را تحت پوشش یکی از شرکت های بیمه در بیاورید. انتخاب شرکت و نوع بیمه درمانی، به شرایط هر فرد و میزان حق بیمه ای که قصد پرداخت دارد، بستگی دارد.

بیمه های درمان تکمیلی عمدتا به صورت گروهی ارائه می شوند، اما بعضی از شرکت های بیمه؛ افراد به صورت انفرادی نیز تحت پوشش بیمه های درمان تکمیلی در می آورند. در بیمه های درمان تکمیلی هزینه هایی مانند بستری و جراحی در بیمارستان ها، هزینه فرد همراه افراد زیر 7 سال و بالای 70 سال و … به عنوان اصلی ترین پوشش های بیمه در نظر گرفته شده است.

بنابراین همه شرکت های بیمه تکمیلی باید هزینه های ناشی از موارد ذکر شده را پرداخت نمایند. بیمه گذار می تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، پوشش های اضافی تری مانند هزینه زایمان، جراحی های تخصصی و فوق تخصصی، هزینه دارو، بینایی و شنوایی سنجی، خرید لنز، سمعک، هزینه های خدمات دندانپزشکی و …. را در لیست تعهدات شرکت بیمه قرار دهد.

انواع بیمه تکمیلی

همانطور که گفته شد بیمه های درمان تکمیلی در سه گروه انفرادی، خانوادگی و گروهی ارائه می شود که بیمه های گروهی از طرفداران بیشتری برخوردار است. در این بیمه ها کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی به همراه اعضاء خانواده، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار می گیرند.

یکی از شرایط مهم دریافت بیمه درمان تکمیلی به صورت گروهی، بیشتر بودن تعداد اعضاء گروه از 50 نفر می باشد که همگی باید تحت پوشش بیمه پایه ( نیروهای مسلح، بیمه سلامت و …) باشند.

بیمه تکمیلی انفرادی و گروهی از نظر اقتصادی و خرید بیمه، قیمت کمتری دارند اما باید توجه کنید که در هر طرح بیمه ای سقف پوشش های مختلفی وجود دارد که به تبع آن طرف قرارداد حق بیمه های متفاوتی نیز برای هر کدام از طرح ها دریافت می کند. از این رو شما می توانید در هر نوع از انواع بیمه تکمیلی، کامل ترین بیمه از جهت پوشش دهی و سقف تعهدات بالاتری را خریداری کنید.

نحوه انتخاب بهترین بیمه درمانی

انواع بیمه تکمیلی

قیمت بیمه درمان تکمیلی

یکی از اشتباهات رایج این نوع از تفکرات است که ارزان ترین بیمه ها، بهترین بیمه به شمار می روند اما در حقیقت این مسئله همیشه صحت ندارد. همانطور که میدانید میزان حق بیمه ای که به شرکت های بیمه پرداخت می کنید با سقف تعهدات و پوشش های مالی بیمه درمان تکمیلی ارتباط مستقیم دارد.

به همین علت اگه شما در بیمه  تکمیلی با قیمت کم ثبت نام کنید، شاید از نظر هزینه های حق بیمه فشار کمتری به شما بیاید اما در زمان دریافت خسارت از شرکت بیمه، مبلغ کمتری را دریافت خواهید کرد. ممکن است هزینه های زایمان ( طبیعی یا سزارین)، هزینه های دندانپزشکی، جراحی های مختلف و … تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار نگرفته باشد و شما مجبور به پرداخت هزینه های سنگین می شوید.

سوالات متداول نحوه انتخاب بیمه درمانی

آیا به افرادی که شغل آزاد دارند، بیمه تکمیلی تعلق می گیرد؟ افرادی که در زمینه مشاغل آزاد فعالیت دارند می توانند بیمه درمان تکمیلی دریافت کنند اما نمی توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی گروهی قرار بگیرند زیرا فعالیت آن ها در قالب یک مجموعه یا گروه نبوده و همچنین به هیچ گونه سازمان خاصی وابسته نیستند.

بهترین نوع بیمه درمان تکیملی چیست؟ انتخاب بهترین بیمه درمان تکمیلی به شرایط مالی، موقعیت شغلی و میزان پوشش دهی شرکت بیمه است. به همین علت ممکن است برخی به خرید بیمه های درمانی انفرادی رو بیاورند و برخی دیگر علاقه به خرید بیمه تکمیلی گروهی داشته باشند. اما موضوع مهم در انتخاب بیمه درمان تکمیلی، میزان پوشش های آن است که می تواند فشار هزینه های درمان را به حداقل برساند.

آیا در دسترس بودن مراکز درمانی از فاکتورهای انتخاب بیمه تکمیلی است؟ بله یکی از معیارهای مهم در انتخاب بیمه درمان تکمیلی، توجه به در دسترس بودن مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه است. بیمه ای که تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد آن بیشتر باشد این امکان را به شما می دهد که در نقاط بیشتری از شهر به این مراکز دسترسی راحت تری داشته باشید و هزینه های درمان را کاهش دهید.

قیمت بیمه تکمیلی

قیمت بیمه درمان تکمیلی

جمع بندی

در صورتی که قصد انتخاب و خرید بهترین بیمه تکمیلی را دارید باید حتما به فاکتورهایی مانند شرایط کنونی، وضعیت شغلی و مالی خود، طرح های پوششی هر بیمه نامه، نوع بیمه نامه و متناسب با آن میزان پوشش دهی هزینه های درمان و … توجه کنید تا بتوانید متناسب با سقف پوشش شرکت های بیمه تکمیلی، بهترین انختاب را از این جهت داشته باشید.