نقش بیمه درمان در کاهش هزینه

همه ما فشار هزینه های سنگین بیمارستان و درمان، خرید دارو و عمل های جراحی را به نوعی تجربه کرده ایم و بسیاری از افراد به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه ها، جان خود و خانواده شان را به خطر می اندازند. بنابراین امری بدیهی است که کاهش یا حذف هزینه های درمان و زایمان، می تواند به افزایش جمعیت کمک کند. نقش بیمه در کاهش هزینه از موضوعاتی است که بسیاری از افراد در مورد آن آگاهی و اطلاعات کافی ندارند به همین علت در این مقاله به توضیح جامع درباره این موضوع پرداخته ایم.

سازمان تامین اجتماعی با توجه به مشکلات درآمدی و هزینه های درمان بیماری، نقس عمده ای در تامین مخارج بیمه ها داشته است. بیمه درمان تکمیلی گزینه بسیار مناسبی برای کاهش هزینه ها و کم کردن فشار خرج و مخارج بیمارستان، عمل جراحی، تهیه دارو و … می باشد.

بسیاری از شرکت های بیمه درمان تکمیلی، شرط ارائه خدمات به افراد و گروه های مختلف را داشتن بیمه درمان پایه مانند نیروهای مسلح، بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و … می دانند. قابل ذکر است که بیمه های پایه با توجه به وجود محدودیت هایی در زمینه سقف تعهدات و پوشش های درمانی، به تنهایی تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها ندارد.

نقش بیماری تکمیلی در درمان بیماری

نقش بیمه تکمیلی در کاهش هزینه

نقش بیمه درمان تکمیلی در کاهش هزینه زایمان

همانطور که می دانید بسیاری از خانواده ها به دلیل موارد مختلفی مانند ناباروری خواسته یا ناخواسته، اتفاق شیرین بچه دار شدن را تجربه نکرده باشند و بعد از ماه ها یا سال ها تصمیم به بیشتر کردن تعداد اعضاء خانواده داشته باشند، اما این نعمت الهی گاهی اوقات پر هزینه تر از درآمد یک خانواده معمولی است.

با توجه به هزینه های سنگین امرار و معاش اگر زوج جوانی، بیمه نباشند در هزینه های زایمان (طبیعی یا سزارین)، هزینه سونوگرافی، دارو و مراقبت های پزشکی، آی یو آی و … به مشکل برمی خورند و مجبور به کنار گذاشتن میلیون ها تومان برای فرزند آوری می شوند.

بسیاری از مادران به دلیل ترس از زایمان به روش طبیعی به سزارین روی می آورند که سبب شده است بیمارستان ها نسبت به گذشته پذیرش بیشتری برای زایمان سزارین داشته باشند. امروزه زایمان در آب یکی از پیشنهادات جدید و به روز برای مادرانی که ترس از زایمان طبیعی دارند است، اما این روش بیشتر در بیمارستان های خصوصی ارائه می شود که هزینه های زایمان بدون بیمه درمان تکمیلی بسیار سنگین تر از حالت های دیگر درمی آید.

اما با وجود بیمه درمان تکمیلی حدود ده درصد از هزینه کل زایمان به روش سزارین و طبیعی کاهش می یابد که به نفع شما می باشد. قابل ذکر است که هزینه های مربوط به بیمارستان، زایمان، ویزیت پزشک، سونوگرافی و … در بیمارستان های دولتی با توجه به نوع خدمات و بیمه درمانی، بسیار متفاوت است.

سوالات متداول نقش بیمه درمان در کاهش هزینه

بیمه پایه به تنهایی برای کاهش هزینه ها مناسب است؟ بیمه پایه به دلیل محدودیت های زیادی که از نظ تعداد مراکز درمانی، حق بیمه و سقف تعهدات پایینی که دارد گزینه مناسبی برای کاهش هزینه های درمان بیماری های سنگین یا عمل های جراحی و زایمان نمی باشد.

معایب بیمه درمان تکمیلی گروهی چیست؟ برای خرید و ثبت نام در بیمه درما تکمیلی تعداد اعضاء باید حد معینی باشد و معمولا در بسیاری از شرکت های بیمه این تعداد بالاتر از 50 نفر ذکر شده است. حق بیمه تامین اجتماعی افراد یک مجموعه یا سازمان که می خواهند بیمه گروهی تهیه کنند باید از یک محل کار که این افراد در آن مشغول هستند مانند کارخانه، شرکت و…. رد شده باشد. افرادی که می خواهند تحت پوشش بیمه درمان گروهی دربیایند باید یکی از بیمه های تامین اجتماعی یا خدمات درمانی را دارا باشند.

هزینه بیمه درمان تکمیلی چقدر است؟ بیمه درمان تکمیلی با توجه به میزان پوشش های درمانی متفاوت و سقف تعهداتی که هر شرکت بیمه ای برای خود تعیین کرده است، مقدار ثابتی نمی باشد اما شما می توانید با افزودن یا کاهش برخی موارد تحت پوشش بیمه، حق بیمه خود را کاهش دهید.

بیمه درمان تکمیلی زایمان

نقش بیمه تکمیلی در زایمان

مزایای استفاده از بیمه درمان تکمیلی

بیمه های درمان تکمیلی تاثیر شگرفی در کاهش هزینه ها دارند و شما می توانید متناسب با میزان سقف تعهدات و پوشش های درمانی که می خواهید، حق بیمه های متفاوتی را در شرکت های بیمه مختلف پرداخت کنید. بنابراین با کمی تحقیق و جست و جو، یا مطالعه مقاله های بیمه درمان تکمیلی در سایت darmanet.com بهترین شرکت بیمه درمانی را انتخاب کنید.

یکی از مزایای بیمه درمان تکمیلی، انواع مختلف آن است که در سه حالت انفرادی، گروهی و خانوادگی می توانید آن را تهیه کنید. اغلب افراد بیمه درمان تکمیلی انفرادی را برای خود و اعضای خانواده انتخاب می کنند زیرا که می توانند میزان پوشش دهی موارد مختلف درمانی را افزایش یا کاهش دهند.

اما برای بیمه های درمانی گروهی و خانوادگی محدودیت ها و شرایط ویژه تری وجود دارد که موجب شده است، حالت انفرادی آن بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد. به عنوان مثال برای بیمه تکمیلی گروهی تعداد از 50 نفر نباید کمتر باشد، یا در برخی از شرکت ها، برای بیمه درمان تکمیلی خانوادگی، حق بیمه بیشتری دریافت می شود.

تهیه بیمه درمان تکمیلی در سایت درمانت

طبق توضیحات داده شده در رابطه با انواع بیمه تکمیلی و مزایای استفاده از آن برای امور و فعالیت های مختلف، شما می توانید جهت خرید و ثبت نام در بیمه درمان تکمیلی به سایت درمانت دات کام مراجعه کرده و از کلیه امکانات این سایت جهت آشنایی با انواع بیمه درمان و تاثیر آن بر آینده و سلامتتان، استفاده کرده و بهترین بیمه تکمیلی مناسب با شرایط خودتان را تهیه نمایید.

مزایای بیمه درمان تکمیلی

مزایای استفاده از بیمه تکمیلی

جمع بندی

فشارهای سنگین هزینه های درمان بیماری های و عمل های جراحی سخت باعث شده است تا مردم بیش از گذشته به خرید و ثبت نام در بیمه های تکمیلی روی بیاورند و سلامتی خود و خانواده هایشان را تضمین کنند تا در شرایط سخت و دشوار بتوانند به راحتی به مراکز درمانی بروند و نگران هزینه های درمان نباشند.