بیمه گرهای پایه و درمان تکمیلی

در هنگام رخ دادن بیماری های سخت و طاقت فرسا اولین فکری که به ذهن انسان می رسد هزینه های ناشی از درمان و بهبود بیماری است. با توجه به میزان تورم و گرانی دستگاه های مربوط به انجام آزمایشات و … هزینه های درمان نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.

تقریبا همه مردم با بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های پایه آشنا هستند. به بیمه های تامین اجتماعی و بیمه های دیگری مانن بیمه سلامت، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و …. بیمه گر پایه گفته می شود. بیمه های پایه از گذشته مطرح بوده اند و همواره خدماتی را به بیمه شدگان ارائه می دهند. هزینه بیمه تکمیلی مشاغل آزاد و مشاغلی که وابسته به ارگان ها و سازمان های خاصی هستند از جمله مسائلی است که اغلب در مورد آن اطلاعات کافی ندارید و در این مطلب به طور کامل به توضیح آن می پردازیم.

از جمله موارد خدمات درمانی بیمه گرهای پایه عبارت اند از ویزیت و دارو، آزمایش های مختلف و بخش اندکی از هزینه های درمان و ….. . اما به دلیل محدود بودن خدمات درمانی بیمه گرهای پایه، این روزها اکثر مردم به خرید بیمه های درمان تکمیلی رو آورده اند که توسط آن ها می توانند بخش زیادی از هزینه های درمانی را توسط شرکت بیمه پرداخت کنند.

بیمه گرهای پایه

بیمه درمان تکمیلی

هزینه بیمه تکمیلی مشاغل آزاد

بیمه درمان تکمیلی در انواع مختلف انفرادی، خانوادگی و گروهی به فروش می رسند که برای خرید هرکدام از انواع بیمه باید شرایطی را دارا باشید به عنوان مثال برای خرید بیمه درمان تکمیلی گروهی، باید تعداد اعضای گروه و کارمندهای یک مجموعه بیشتر از 50 نفر باشند.

اما سوالی که پیش می آید این است که افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند برای خرید بیمه باید چیکار کنند؟ یا هزینه بیمه تکمیلی مشاغل آزاد چقدر است؟

همانطور که می دانید یکی دیگر از انواع بیمه درمان تکمیلی، بیمه انفرادی است. به این ترتیب که شما می توانید در هر شغل و رشته ای که مشغول به کار و تحصیل هستید، بیمه های درمان تکمیلی را تهیه کنید و از خدمات آن استفاده کنید. بیمه درمان تکمیلی انفرادی با عنوان بیمه تکمیلی مشاغل آزاد نیز شناخته می شود که از این رو برای افرادی که دارای مشاغل آزاد هستند، بسیار مناسب و مفید است.

فواید استفاده از بیمه درمان تکمیلی

با استفاده از بیمه درمان تکمیلی، بیمه شده می توانید با استفاده از آن و با پرداخت حق بیمه ای نه چندان زیاد، حدود 70 تا 90 درصد هزینه های درمان و بیمارستان را توسط شرکت بیمه پرداخت کند و تنها بخش بسیار اندکی را خود افراد بپردازند.

شرکت های بیمه درمان تکمیلی، پوشش هایی را تا سقف تعهدات مشخص شده به بیمه شدگان پرداخت می کند. این پرداخت ها مقداری از هزینه های درمان را بر عهده خود بیمه شده می گذارد و بخش عمده آن را خود پرداخت می کند.

استفاده از بیمه درمان تکمیلی برای همه گروه ها، اقشار جامعه و کسانی که دارای مشاغل آزاد هستند، امکان پذیر است و شما به راحتی می توانید آینده و سلامتی خانواده خود را تضمین کنید. بیمه های درمان تکمیلی را می توانید با پوشش ها متنوع و حق بیمه های متفاوت خریداری کنید و از همه امکانات شرکت بیمه استفاده کنید.

فواید استفاده از بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی مشاغل آزاد

چه کسانی می توانند از بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند؟

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید این است که آیا همه افراد با سنین و فعالیت های مختلف می توانند از خدمات بیمه درمانی استفاده کنند و خرید بیمه های تکمیلی محدودیتی برای افراد ندارد؟

اگرچه بیمه های درمان تکمیلی خدمات و پوشش های متنوع درمانی دارند اما اغلب شرکت های بیمه تکمیلی برای خرید بیمه های درمانی شرط داشتن بیمه گرهای پایه را دارند. همچنین بیمه تکمیلی تامین اجتماعی هم دارای شرایط خاصی است و فقط برای افرادی به فروش می رسد که شامل موارد زیر باشند:

  • از کار افتادگان و کسانی که توانایی انجام فعالیت و کار را دیگر ندارند.
  • مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی
  • بازنشستگان
  • خانواده و سایر افرادی که تحت تکفل اشخاص از کار افتاده هستند.
  • اعضای خانواده بازنشستگان و مستمری بگیران، در صورتی که دفترچه درمان تامین اجتماعی را داشته باشند می توانند از خدمان بیمه تکمیلی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.
  • فرزندان مذکر در صورت عدم ازدواج و اشتغال به کار می توانند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. فرزندان مونث بیمه شدگان بازنشسته و مستمری بگیر نیز در صورت عدم ازدواج یا طلاق و فوت همسر می توانند از این بیمه نامه استفاده کنند.

جمع بندی

بیمه درمان تکمیلی در سه نوع مختلف گروهی، انفرادی و خانوادگی به فروش می رسد که کسانی که در مشاغل آزاد، مشغول به کار هستند می توانند با پرداخت حق بیمه از پوشش های بیمه تکمیلی استفاده کنند.

بیمه درمان تکمیلی

بهترین بیمه درمان

سوالات متداول هزینه بیمه تکمیلی مشاغل آزاد

آیا کسانی که دارای مشاغل آزاد هستند می توانند تحت پوشش شرکت بیمه درمان تکمیلی دربیایند؟ با توجه به این که شرکت بیمه درمان تکمیلی، بیمه ها را در سه نوع انفرادی، خانوادگی و گروهی ارائه می دهند. کسانی که در مشاغل دولتی و سازمان ها مشغول به کار هستند می توانند در بیمه درمان تکمیلی گروهی عضو شوند و اشخاصی که در مشاغل آزاد کار می کنند می توانند با خرید بیمه تکمیلی انفرادی هزینه های درمان خود را کاهش دهند.

چه هزینه هایی در بیمه مشاغل آزاد پرداخت می شود؟ در بیمه های درمان تکمیلی دو پوشش اصلی و فرعی برای هزینه های مختلف وجود دارد که پوشش های اصلی شامل هزینه های مهم مانند بیمارستان، عمل های جراحی، شیمی درمانی، آنژیو قلب، رادیوتراپی و … است اما پوشش های فرعی شامل هزینه های پاراکلینیکی، عمل های جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب، پیوند قلب، ریه و کلیه و پیوند مغزو استخوان است.

هزینه های پارا کلینیکی و پوشش های بیمه درمان تکمیلی مشاغل آزاد شامل چیست؟ بیمه درمان تکمیلی مشاغل آزاد شامل جبران هزینه های دندانپزشکی، هزینه های مربوط به رفع عیوب انکساری چشم، هزینه مربوط به عینک و سمعک و پوشش های بیمه تمیلی مشاغل آزاد عبارت اند از: عمل های مادرزادی و عمل های زیبایی که پزشک معتمد آن ها را تایید کرده باشد. ترک اعتیاد، حوداث طبیعی، هزینه همراه بیماران، جراحی لثه، زایمان فرزند چهارم به بالا، جراحی فک، هزینه های مربوط به معلولیت و …