با توجه به این که انسان در طول زندگی خود در معرض خطرات و آسیب های جسمی قرار می گیرد و نمی تواند به راحتی از پس هزینه های تمامی مراحل درمان و دارو و … بر بیاید، وجود یک بیمه درمانی برای مواقع اضطراری می تواند کمک بزرگ و مفیدی برای اکثر تمامی خانواده ها باشد.

اما شادی برایتان سوال باشد که کدام بیمه درمانی خوب و مطمئن است؟ میزان حق بیمه به چه مواردی بستگی دارد؟ هزینه بیمه درمان تکمیلی چه میزان است؟ آیا بیمه پایه برای درمان های سرپایی و هزینه های جراحی، قابل استفاده نیست؟ آیا استفاده از بیمه درمان تکمیلی شرط سنی دارد؟ و سوالات متداول که در رابطه با بیمه درمانی افراد برایشان پیش می آید.

در ادامه این مقاله به توضیح کامل در رابطه با انتخاب بیمه درمانی مطمئن و هزینه بیمه درمانی می پردازیم.

بیمه درمان تکمیلی

با توجه به پیشرفت روش های جدید درمانی، هزینه های سنگین پزشکی و عمل های جراحی، بیمه درمانی پوشش های مالی زیادی برای افرادی که نمی توانند از عهده هزینه این عمل ها بر بیایند، گذاشته است و به صورت روز افزون بر این پوش های مالی و مزایای استفاده از آن، به مردم این امکان را می دهد که به طور تقریبی هیچ پول یا حداقل میزان بسیارکمتری از کل هزینه درمان را بپردازند.

برای این که بتوانید از پوشش های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید، لازم است که بعد از بستن قرارداد، سالانه مبلغی را تحت عنوان حق بیمه بپردازید، تا هنگام سختی و مشکلات جسمی، بتوانید توسط این پوشش های درمانی بیمه، برای جبران هزینه های درمان اقدام کنید.

بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی

قرارداد بیمه درمان تکمیلی

قرارداد بیمه تکمیلی اغلب میان یک شرکت بیمه یا خدمات درمانی و فردی مانند کارفرما، منعقد می شود و این قرارداد برای بیمه خصوصی می تواند به مدت سالانه و یا ماهانه قابل تمدید باشد و میزان هزینه هایی که برای هر بیماری پوششش داده می شود به صورت کتبی در قرار داد اثبات پوشش در یک بیمه نامه ملی مشخص شده است.

در این قرارداد باید کلیه تعهدات، حق بیمه ها، مواردی که بیمه درمانی می تواند پوشش دهد، بیماری های خاص شامل می شوند یا خیر و … باید به صورت مفصل و کامل در قرارداد قید شود.

هزینه بیمه درمان تکمیلی

با توجه به این که هزینه های درمان و مراقبت از بیماران و عمل های جراحی و … نسبت به گذشته بسیار سنگین تر شده است، بیمه های پایه از نظر میزان تعهدات و پوشش دهی بسیار محدودیت دارند و خیلی از موارد درمان و سلامت را شامل نمی شوند.

به همین علت وجود یک بیمه درمان تکمیلی، می تواند در کاهش دادن هزینه های درمان بسیار موثر و مفید باشد، پس توصیه می کنیم حتما برای خرید بیمه درمان تکمیلی اقدام کنید و با پرداخت مرتب حق بیمه، خود و فرزندانتان را برای هر گونه بیماری جسمی، بیمه کنید.

اما هزینه بیمه درمان تکمیلی بر اساس یک سری فاکتور و معیارهایی محاسبه می شود که عبارت اند از: میزان پوشش دهی بیمه، سقف تعهدات هر پوشش درمانی، تعداد نفراتی که بیمه شده اند، سن افراد بیمه شده، و این هزینه می تواند به صورت توافقی میان متقاضی بیمه و شرکت یا خدمات درمانی، تعیین شود.

استثنائات بیمه درمان تکمیلی

به طور کلی بیمه تکمیلی اکثر بیماری ها و هزینه های درمان عمل های مختلف را بر عهده می گیرد و آن را پوشش می دهد. اما بیمه های درمان تکمیلی دو نوع استثنا دارند که هزینه آن ها را پوشش نمی دهند.

  • استثنائات عمومی ( که در سایر بیمه ها نیز اعمال می شود)

بلاهای طبیعی مانند سیل، جنگ، زلزله، شورش، فعل و انفعالات هسته ای و … تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نمی باشند.

  • برخی هزینه ها که شرکت های بیمه هیپ گونه پوششی برای آن ها ندارند

مواردی که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی محسوب نمی شوند عبارت اند از: هزینه چک آپ، هزینه عقیم سازی، عیوب مادر زادی، هزینه عمل های زیبایی و …

هزینه بیمه درمان تکمیلی

قرارداد بیمه درمان تکمیلی

شرایط سنی بیمه درمان تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی، هیچ گونه شرط سنی ندارد و همه افراد جامعه از نوزاد تا میان سال می توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند.

اما یک استثناء برای برخی بیمه های درمانی وجود دارد، در گروه بیمه هایی که تعداد افراد زیر 1000 نفر می باشد، افرادزیر 60 سال می توانند از پوشش بیمه استفاده کنند و افرادی که سنی بیشتر از 60 سال دارند در صورتی می توانند از پوشش های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنند که حق بیمه بیشتری بپردازند.

اما اگر سن افراد کمتر از 60 سال باشد آن ها می توانند تا پایان مهلت قرارداد، با پرداخت حق بیمه از مزایا و پوشش های درمانی بیمه تکمیلی استفاده کنند.

خرید بیمه تکمیلی

با توجه به شرایط کنونی و پیدایش بیماری جدید کوید19، مختل شدن کسب و کار افراد و گران تر شدن هزینه های امرار و معاش و خرو مخارج تحصیل فرزندان، تصور کنید کسانی که در این اوضاع بیمار می شوند، زایمان می کنند و یا عمل های جراحی قرار است انجام دهند، تا چه حد این هزینه ها به آن ها فشار می آورد و مشکلات روحی زیادی برایشان نیز ایجاد می کند.

به همین علت اگر تا کنون برای خرید بیمه درمان تکمیلی اقدام نکرده اید،می توانید به صورت آنلاین و اینترنتی، به یکی از سایت های شرکت های معتبر بیمه مراجعه کنید و با ثبت نام خود و خاناوده تان تا آخر عمر از مزایا و پوشش های مالی و درمانی بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید.

همچنین شما می توانید برای ثبت نام در بیمه درمان، به صورت فردی یا گروهی اقدام کنید که نحوه انجام آن و تفاوت بین بیمه درمان فردی و گروهی را در مقالات بعدی سایت درمانت مطالعه کرده و اطلاعات خود را بالا ببرید.

شرط خرید بیمه تکمیلی

خرید بیمه تکمیلی

جمع بندی

اگر قصد دارید برای آینده تان و مقابله با بیماری های سخت، خود و خانواده تان را تحت پوشش یک بیمه درمانی معتبر در بیاورید، به شما بیمه درمان تکمیلی را توصیه می کنیم.

این بیمه با توجه به میزان تعهدات و پوشش های درمانی که برای هر فردی در نظر می گیرد، می تواند در روند بهبود بیماری شما و درمان سریعترتان کمکی بزرگ باشد که از این طریق می توانید کل هزینه یا بخش عمده ای از آن را توسط بیمه پرداخت کنید و دیگر نگران هزینه های سنگین درمان و عمل های جراحی نباشید.