بیمه درمان تکمیلی چیست؟

بسیاری از مردم برای کاهش هزینه های درمان و عمل های جراحی و … به سوی بیمه های خدمات درمانی، بیمه های ارتش، نیروهای مسلح و … روی می آورند که به نام بیمه پایه شناخته می شوند. بیمه گرهای پایه به دلیل داشتن محدودیت در مراکز درمانی مختلف در سطح شهر و همچنین پایین بودن سقف تعهدات، شرکت های بیمه های درمان تکمیلی با ارائه خدمات درمانی به عموم مردم، توانسته اند هزینه های درمان بیماری، زایمان (طبیعی یا سزارین)، خرید سمعک، عینک و …. را به حداقل برسانند.

این بیمه های تکمیلی که در انواع مختلف و در شرکت های متفاوتی عرضه می شوند به عنوان تکمیل کننده هزینه های درمانی بیمه های پایه می تواند مازاد هزینه های پزشکی را پرداخت کند.

بیمه های درمان تکمیلی در سه نوع انفرادی، خانواداگی و گروهی ارائه می شوند که شما می توانید متناسب با نوع شغل خود، بودجه و میزان پوشش درمانی که می خواهید، یک از این موارد را خریداری کنید. از دیگر مزایای استفاده از بیمه درمان تکمیلی می توان به کاهش هزینه عمل دیسک کمر با بیمه تکمیلی اشاره کرد که در ادامه این مطلب به توضیح کامل آن می پردازیم.

بیمه درمان تکمیلی دیسک کمر

بیمه درمان تکمیلی

هزینه عمل دیسک کمر با بیمه تکمیلی

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی، می توانند علاوه بر داشتن دفترچه تامین اجتماعی؛ بیمه های درمان تکمیلی را نیز تهیه کنند و از پوشش های درمانی آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که برخی از شرکت های بیمه درمان تکمیلی، برای خرید بیمه تکمیلی؛ داشتن بیمه درمانی پایه را الزامی می دانند.

دیسک کمر یکی از مهم ترین مسائلی است که برای بسیاری از بانوان و آقایان به وفور اتفاق می افتد که علل مختلفی دارد و مهم ترین علت وقوع آن حرکت دادن ابزار و وسایل سنگین و کار مداوم است. به همین علت درمان دیسک کمر بسیار حیاتی و ضروری بوده و اگر از بیمه درمان تکمیلی نیز استفاده کنید می توانید هزینه های ناشی از عمل و بیمارستان را به حداقل برسانید.

در حقیقت هزینه عمل دیسک کمر با بیمه تکمیلی متناسب با نوع عمل انجام شده، هزینه بیمارستانی که فرد به آن مراجعه کرده و دستگاه های استفاده شده در طول عمل، عوامل تعیین کننده این میزان هزینه می باشند. شرکت بیمه تکمیلی متناسب با میزان سقف پوشش و تعهداتی که دارد، مازاد هزینه های درمان را پرداخت می کند.

روش های عمل دیسک کمر

یکی از روش های عمل دیسک کمر که برای درمان دردهای مزمن ناحیه کمر و اندام های حیاتی به کار می رود و از مشکلات و اتفاقات ناگواری مانند آسیب به نخاع و شکستگی ناحیه کمر و …. جلوگیری می کند استفاده از روش لیزر درمانی است. این روش درمانی به دلیل ایمنی بالا و مقرون به صرفه بودن آن، یکی از راه های مناسب عمل دیسک کمر به شمار می رود.

لیزر درمانی می تواند در یک بستر سرپایی نیز انجام شود و به بیهوشی و داروهای مختلف نیازی ندارد. این روش هیچ گونه عارضه جانبی یا بی ثباتی ستون فقرات نمی شود و زمان بهبود و توانبخشی افراد را به حداقل می رساند. در لیزر درمانی از طول موج های مخلتلفی استفاده می شود که اوضاع هیچ گونه اطلاعات جامع و قطعی راجع به اینکه کدام طول موج بیشترین تاثیر را بر درمان دیسک کمر می گذارد موجود نمی باشد.

دقت بالای سری لیزر موجب تسهیل جراحی در فضای محدود می شود و خطر خونریزی داخلی و آسیب های عصبی را کاهش می دهد. البته لازم به ذکر است که برای انتخاب بهترین روش درمان، به نتایج آزمایش هایی مانند سی تی اسکن، ویژگی های فردی و وضعیت منحصر به فرد افراد توجه می شود. این روش درمانی در اکثر مواقع نتایج موفقیت آمیزی داشته اما قبل از انجام آن، بیمار توسط پزشک به طور کامل معاینه می شود.

هزینه عمل دیسک کمر با بیمه درمان

روش های عمل دیسک کمر

سوالات متداول هزینه عمل دیسک کمر با بیمه تکمیلی

عمل دیسک کمر با اوزون برای چه کسانی مفید و کاربردی است؟

اوزون درمانی یکی دیگر از روش روش های عمل دیسک کمر می باشد که به طور معمول در بیمارانی که مبتلا به فتق یا بیرون زدگی دیسک کمر هستند، کاربرد دارد. این روش در 70 الی 80 درصد درمان دیسک های کمر قابل انجام است اما کسانی که دچار جابه جایی مهره، یا ضعف حرکتی و دیسک های شدید شده اند در این گروه از افراد مبتلا قرار نمی گیرند.

بیمه تکمیلی انفرادی برای کاهش هزینه های عمل دیسک بهتر است یا بیمه تکمیلی گروهی؟

بیمه های درمان تکمیلی گروهی معمولا توسط کارفرما در یک محیط اداری، شرکت یا سازمان ها برای کلیه کارمندان و کارگران تهیه می شود که این بیمه شامل افرادی که دارای مشغال آزاد هستند نمی شود. از طرفی بیمه های درمان تکمیلی انفرادی گزینه بسیار مناسبی برای کاهش هزینه های درمان و عمل های جراحی می باشند زیرا افراد می توانند متناسب با نیازهای خود و با پرداخت مبلغ حق بیمه بیشتر، از امکانات بیمه های درمانی استفاده کنند.

اوزون درمانی یا لیزر برای درمان دیسک کمر بهتر است یا انجام عمل های باز؟

دیسک کمر می تواند از هر چند روش اوزون درمانی، انجام عمل های بسته با لیزر و یا جراحی های باز خوب شود. اما لازم به ذکر است که احتمال بازگشت در هر سه موارد وجود دارد زیرا اگر فرد بعد از انجام عمل به فعالیت هایی مانند ورزش سبک، آب درمانی و … نپردازد، نقش مهمی در بازگشت دیسک کمر خود خواهد داشت.

آیا اوزون تراپی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی است؟

در حال حاضر فقط بیمه پایه نیروهای مسلح، این عمل را تحت پوشش خود قرار داده است و بیمه های درمان تکمیلی با توجه به پرداخت حق بیمه بیماران، ممکن است این عمل را شامل شود و یا جز تعدات و پوشش های شرکت بیمه محسوب نشود. بیماران می توانند با دریافت صورت حساب و مدارک لازم و مستدل برای دریافت هزینه های عمل دیسک کمر به شرکت های بیمه تکمیلی مراجعه نمایند.

درمان دیسک کمر با بیمه پایه

درمان دیسک کمر

سخن آخر

دیسک کمر یکی از خطرناک ترین بیماری ها به شمار می رود که ممکن است برای هر فردی رخ دهد و مانع حرکت و انجام فعالیت های روزمره افراد شود. به همین علت بهتر است با بیمه کردن خانواده خود، آینده و سلامتی آن هارا تضمین کنید و هزینه های درمان را به حداقل برسانید.